Spring naar bijdragen

Handschrift op onderhoudssticker


Annerob

Aanbevolen berichten

Tijdens mijn werk aan de Akai boordrecorders stuitte ik op deze sticker op de capstanmotor van wat vermoedelijk de recorder is waarop het één na laatste uur draaide (de voorste recorder rechts):

7921A1AD-B405-4A53-8A12-91703DA61C68_zps

Tja... En dan is de vraag: Van wie is dat handschrift?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Of even aan bijv. Jaap Borst vragen. Tijdens het interview in HvH heeft hij het met Niels nog gehad over een constructie waarmee ze de recorders konden servicesen. Deze staat op foto's, soms met recorder, wel eens onder de andere rechts.

* edit Juul. De naam van Jaap Borst gecorrigeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd of we er achter komen.

En het zou inderdaad ook leuk zijn om iets te weten mbt onderhoudsschema's en dergelijke.

Ik kan aan de machines zien dat ze wel eens uit elkaar gehaald werden. Ook lijken de koppenblokken ooit verwisseld te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo deden wij het in de studio niet.

Er werd pas onderhoud gepleegd als het "stuk" was. Maar dat gebeurde niet vaak.

Ik weet wel dat we in het begin met die AKAI's erg veel tikken hadden bij het "overnemen'. ( monteren en opname bijdrukken.).

Ik weet precies wat we er aan gedaan hebben, ik dacht iets met condensatoren maar waar waar?

En toen was het over.

Daar was de M24 toch superieur in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten achterop de "knoppengalerij" van de boordmacines wel een paar elco's die er later bijgezet lijken te zijn. Ik zal eens kijken of ik kan achterhalen of die daarvoor dienen.

Het is daarnaast natuurlijk nog maar helemaal de vraag of de boormachines ook die modificatie meegekregen hebben...

Daarin zit/zat wel een andere aanpassing: Tbv de faderstart en stop is er een aparte stopfunctie voor de weergave gemaakt. Fader dicht was daardoor ook recorder stop, en fader open was recorder start. Handig, vooral bij half uur onderbrekingen zoals het weer voor de scheepvaart!

Snel vooruit- en terug-spoelen ging wel gewoon met dichtgeschoven fader.

Zonder de landrecorders te hebben gezien, weet ik zeker dat dit een typische boord modificatie is. In Hilversum hadden jullie immers de beschikking over een volwaardige afstandbediening van alle bandloopfunctie naast het mengpaneel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er vrijwel zeker van dat het handschrift van José is.

Ik heb hand geschreven memo's van hem en diverse letters en getallen zijn identiek.

Juul

Idd,,is het hier het handschrifd van,, José ideniek,,heb dat vergleken met de schema,s hier in mijn bezit zijnde boord mengtafel,,die ik anlangs gekregen heb van een oud medewerker,,Radio vd embden hier in rotterdam Zwart Janstraat ,,waar hij nog al is onderdelen kocht,,groetjes,,jim,,alias bulletje oude forum..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd,,is het hier het handschrifd van,, José ideniek,,heb dat vergleken met de schema,s hier in mijn bezit zijnde boord mengtafel,,die ik anlangs gekregen heb van een oud medewerker,,Radio vd embden hier in rotterdam Zwart Janstraat ,,waar hij nog al is onderdelen kocht,,groetjes,,jim,,alias bulletje oude forum..

Maar het belangrijkste nieuws lees ik hier. "je hebt schema's van de boordmengtafel..."

Kunnen wij, de Stichting Norderney, een kopie van krijgen?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor mijn late reactie,,daar wij nog in de verhuizing zitten het opknappen van mijn luister ruimte enzz,,maar ik zal proberen het schema ik spreek hier over een boekwerk,,voor jullie in te scanne,,leuk te vertellen heb in de jaren 90 gewerkt bij de Firma Bredius electronic sevice center,,in de Gouwstraat rotterdam,,

ik reparerde daar prof audio jullie wel bekend,,wij reparerde ook voor de firma Fodor,,Akai later kwam daar Samsung bij,,er kwam elke dag bij ons op de Td,,Gerard oud medewerker van Fodor die werk deet in het magazijn echt een wereld maatje altijd naast mij zittend gezellig met een bakkie koffie en kijkend hoe ik die zooi reparerde en als je wat nodig had onderdelen voor prive of wat dan ook hij kon er altijd aan komen echt een liefe man,,hellaas te vroeg overleden..had daar een wereld tijd,,Ik zal is navraag doen of er ook nog iets bekend is over de door jullie gebruikte Akai tape decks,,ken nog wel een oud magazijn medewerker..

Ik heb al een hele tijd niets meer gehoord van Ger werkzaam toen ook daar,,Fodor..

was ook al aardig op leeftijd..

Maar Juul ik ga ermee aan de slag,,ik repareer zelf nog steeds prof audio maar dat wist je al,,had op et oude forum de topic toen geopend,,beetje jammer,,Nu niet meer jammer dus er is leven geblazen in de boord mengtafel,,mooi!!

ik ken nog wel uren doorvertellen ovder dit geen bla bla,,het forum is daar te klein voor hahahhaa dus ik laat het hier maar bij ,,je hoord snel van mij,,groetjess ,,jim romers.. en sorry voor m,n slechte type das een kunst apart ga dat nooit leren komt ik wil zo veel vertellen dan m,n toetsenbord kan bij houwe..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.