Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

tune Nationale Hitparade

Featured Replies

Geplaatst

Deze tune komt uit de tijd dat Tom Blomberg de Nationale Hitparade presenteerde. Muziek die gebruikt werd als afsluiter van het eerste uur. Deze is ingesproken door Hans Hogendoorn en er is ook nog een versie die gebruikt werd aan het einde van het programma, ingesproken door iemand anders.

Muziek is van Nick Heyward: de instrumentale versie van Take That Situation.

http://www5.zippyshare.com/v/37317221/file.html

SF

Geplaatst

Deze tune komt uit de tijd dat Tom Blomberg de Nationale Hitparade presenteerde. Muziek die gebruikt werd als afsluiter van het eerste uur. Deze is ingesproken door Hans Hogendoorn en er is ook nog een versie die gebruikt werd aan het einde van het programma, ingesproken door iemand anders.

Muziek is van Nick Heyward: de instrumentale versie van Take That Situation.

http://www5.zippyshare.com/v/37317221/file.html

SF

Geplaatst

De andere eindtune (Slot 2) met de naam van 'iemand anders' is Corné. Ik heb helaas zijn achternaam niet.

Hij had ook de begintune van de NHP (Dee C. Lee - Yippee yi yay) ook ingesproken.

Peter

Geplaatst

De andere eindtune (Slot 2) met de naam van 'iemand anders' is Corné. Ik heb helaas zijn achternaam niet.

Hij had ook de begintune van de NHP (Dee C. Lee - Yippee yi yay) ook ingesproken.

Peter

Geplaatst

Als ik mij goed herinner was het ene Jeroen, Jeroen Kosterman die voor de lokale omroep in Haarlemmermeer werkte. Hij deed ook dingen voor de KRO. Maar misschien ben ik abuis.

SImon

Geplaatst

Als ik mij goed herinner was het ene Jeroen, Jeroen Kosterman die voor de lokale omroep in Haarlemmermeer werkte. Hij deed ook dingen voor de KRO. Maar misschien ben ik abuis.

SImon

Geplaatst

Het zou kunnen. Ik ken de stem niet, maar op de originele cart van de begintune (met dezelfde stem) staat Corné, vandaar.

Peter

Geplaatst

Het zou kunnen. Ik ken de stem niet, maar op de originele cart van de begintune (met dezelfde stem) staat Corné, vandaar.

Peter

Geplaatst

Dit is de stem en de van de radio opgenomen fill waar het hier om gaat.

https://soundcloud.com/simonfex/einde-nhp-tom-blomberg-uit-uitzending

SF

Geplaatst

Dit is de stem en de van de radio opgenomen fill waar het hier om gaat.

https://soundcloud.com/simonfex/einde-nhp-tom-blomberg-uit-uitzending

SF

Geplaatst

Ja precies dat is die 'stem'.

Volgens mij heb je het einde van de eerste slottune (fragment van de radio) aan de originele plaat geknipt. De originele tune die in de NHP gebruikt werd bevatte namelijk de eerste rustige 21 seconden van de plaat niet.

Peter

Geplaatst

Volgens mij heb je het einde van de eerste slottune (fragment van de radio) aan de originele plaat geknipt. De originele tune die in de NHP gebruikt werd bevatte namelijk de eerste rustige 21 seconden van de plaat niet.

Peter

Geplaatst

Peter

Dat zou best kunnen. Ik heb die tune ooit eens gekregen van iemand. Als je heel goed luistert hoor je ook een verschil in audio kwaliteit.

Simon

Geplaatst

Peter

Dat zou best kunnen. Ik heb die tune ooit eens gekregen van iemand. Als je heel goed luistert hoor je ook een verschil in audio kwaliteit.

Simon

• 3 weeks later...
Geplaatst

Solved!

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.