Geplaatst 24 juli 201411 jr. Vijftig procent van alle fillers uit The Power waren door Veronica gespind. Het duidelijkste is dat te horen bij de rockfill. Je hoort eerst het origineel - ongespind - en daarna de versnelde versie, die door de VOO is gebruikt. Als je Amerikaanse versies van de Power-fills naast die van de Veronica legt, dan zijn bijna alle VOO-versies eerder thuis.. Vraag is of de fills eerst zijn gespind en daarna ingezongen of dat de versnelling op de complete, reeds ingezongen track is toegepast. https://soundcloud.com/simonfex/tn-power-rockfill-2x SF
Geplaatst 24 juli 201411 jr. Toen het pakket in gebruik werd genomen is deze filler niet ingezongen, dat is pas later gebeurd (Ook andere zang).
Geplaatst 24 juli 201411 jr. Toen het pakket in gebruik werd genomen is deze filler niet ingezongen, dat is pas later gebeurd (Ook andere zang). Dat klopt. Ik had het over de andere fills of langere jingles uit Power die wel zijn ingezongen en op een bepaald moment gespind zijn: voor of na inzingen.
Geplaatst 24 juli 201411 jr. Het lijkt me logisch te veronderstellen dat er eerst is gespind anders hoor je echt wel het verschil in zang.
Geplaatst 25 juli 201411 jr. Binnen marges van 1 - 1,5% hoor je dat nauwelijks, maar ik denk wel dat je gelijk hebt
Geplaatst 25 juli 201411 jr. Het kan ook te maken hebben met de snelheid van verschillende taperecorders. Ik heb het origineel van TM (op een CD van KenR) vergeleken met de tape die Veronica bij het pakket The Power kreeg en daar zit ook al een verschil in. De versie van Veronica is dan langzamer. Vergelijk ik het met de tracks die op de CD van het Genootschap staan dan zit er ook verschil in. Die tracks op de CD zijn iets sneller. De 2e track in jouw mix is dan weer sneller. Kortom verschillende bronnen, verschillende opnames. Overigens is bewezen dat als muziek iets sneller wordt afgespeeld het prettiger klinkt en dat is ook de reden dat radiostations de muziek iets pitchen. Groet, Peter
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.