Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Ik heb duizenden dia's in mijn privé archief die niet toegankelijk zijn om de simpele reden dat ik géén scanner heb. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een dia van de 'Norderney' die ik ooit geleend heb van de VOO maar vergeten ben terug te brengen. Ondertussen kwam ik in de doos 'omroepen' deze foto tegen van de toen nieuwe Hilversum 3 studio. Grappig detail zijn de STER bandjes rechts die nog analoog werden in gestart. Dit is een foto van de dia gemaakt op een lichtbak dus de scherpte is niet geweldig: En deze afgekeurde dia uit de tijd dat ik de huisfotograaf was bij Holland FM. Bij mij in de huiskamer ter gelegenheid van het éénjarig bestaan van de zender:
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur En halverwege de jaren '80 ben ik ook nog ENG cameraman geweest bij de Stadsomroep in Amersfoort. We werkten daar met U-matic SP...
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Ja, die "drie" studio is leuk. En de STER analoog. Dat was vaak rekenen. Ik had daar een FM bestandje voor gemaakt zodat je simprl kon zien wanneer " je weg moest wezen"....... Dat waren nog eens tijden. ( 1987 ) .foto: Jeroen Soer met voeten op de M15. © Juul Geleick
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur En dan de oude Hilversum 3 studio, de Tipparade met Bart van Leeuwen. De 2e uitzending als ik het mij goed herinner want bij de eerste mocht ik niet aanwezig zijn. In zwart/ wit want ik schrok me 'dood' van de blauwe kleur zweem in de dia. Chemische afbraak in de film emulsie. Nog een paar jaar en dan kan ik hem weggooien...
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur Nog eentje dan... Op het BASF doosje staat de 'Radio rebus' voor in de Top-40. Die kon op de Revox rechts boven de DJ worden ingestart. Ook in z/w/ vanwege de kleurzweem...
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur "Techniek Ruud Doets, dit is Cees Manintveld" Deze foto heb ik 10 jaar geleden gekregen van oud Radio Unique collega Menno D. Oók fotograaf, inmiddels gepensioneerd, en heeft aan boord veel zwart/wit geschoten.
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Da's ook toevallig, Ik heb van Menno jaren geleden dezelfde serie gehad. Deze van Cees is uit dezelfde sessie. Aardige man trouwens Menno. Ik ben een fan van zwart-wit foto's. PS. De foto's zullen wel weer veel "geleend" worden ben ik bang, zonder bron.
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur Dat klopt Juul, dat was in 2004 ná het 828 project "The never ending story". Ik heb hem óók liggen... Verder vind ik Menno eerder aimabel, daar ben ik weleens jaloers op.
Geplaatst 25 augustus 201411 jr. Auteur En zó hebben de meeste van jullie hem waarschijnlijk nog nooit gezien. Met een rubber bootje even afgevaren en gefotografeerd op 6x6cm rolfilm. De foto was bedoeld als cadeau voor alle relaties toen de 'toko' werd over genomen door 'Veronica'. © Harm ten Brink
Geplaatst 26 augustus 201411 jr. Dank je voor deze kijk in het archief, Harm en Juul. Die twee van Menno D. gaan hier in mijn mapje zeezenderfoto's, en ik zet erbij waar ik ze vandaan heb.
Geplaatst 26 augustus 201411 jr. Meer zeezenderfoto's van Menno Dekker: https://www.flickr.com/photos/offshoreradio/collections/72157639982001015/ Martin
Geplaatst 26 augustus 201411 jr. © Harm ten Brink 6x6 rolfilm-bij dijk Jammer van die auto, "effe" weghalen met photoshop ?
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.