Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Veronica - 21-07-1974 - Ria Valk - Vader Abraham show

Featured Replies

Geplaatst

uitzend tijd was

1700-1800

Geplaatst
  • Auteur

Deze opname komt van een band waar een verhaal aan vastzit. Ik heb een grote hoeveelheid rode basf ferro tapes liggen. Bij het spoelen van de eerste tape vloog de magnetische (bruine) laag alle kanten op. Alle banden zijn vastgeplakt, niet af te spelen. Vorige weekend knoop doorgehakt en een fruitoven gekocht. Daarmee het vocht uit de banden getrokken. Na 12 uur 'bakken' band acclimatiseren, even heen en weer spoelen en dan opnemen.  

Volgende probleem is inmiddels ontstaan. Het lampje voor het afslaan van de recorder als de band klaar is gaat net uit. Moet nu dus in de buurt van de Revox A77 blijven totdat ik een nieuw lampje heb.

Geplaatst

Deze opname komt van een band waar een verhaal aan vastzit. Ik heb een grote hoeveelheid rode basf ferro tapes liggen. Bij het spoelen van de eerste tape vloog de magnetische (bruine) laag alle kanten op. Alle banden zijn vastgeplakt, niet af te spelen. Vorige weekend knoop doorgehakt en een fruitoven gekocht. Daarmee het vocht uit de banden getrokken. Na 12 uur 'bakken' band acclimatiseren, even heen en weer spoelen en dan opnemen.  

Volgende probleem is inmiddels ontstaan. Het lampje voor het afslaan van de recorder als de band klaar is gaat net uit. Moet nu dus in de buurt van de Revox A77 blijven totdat ik een nieuw lampje heb.

O, is dat alles? ( wel lastig trouwens )

Mijn PR99 slaat ook niet af.

Ik kijk bij de start op de klok en hou de tijd in de gaten.....werkt ook.

Want het zou wel eens wat anders kunnen zijn dan slechts het lampje.

Geplaatst
  • Auteur

Het lampje is te warm geworden en weet ook hoe het komt. Ik had een band erin zitten met stukken waar alleen nog de transparante drager zit. En ja, iedere keer met de hand starten had ik geen zin in. Ducktape is dan een uitkomst. Maar lampje dacht er anders over en het werd hem te heet. Ach, dinsdag even langs DIL Electronica fietsen, heeft ze op voorraad :)

Geplaatst

Prachtig!!! Ook met die CW (morse seinen) geluiden in de verte :D 

Geplaatst

hartelijk dank.

• 1 month later...
Geplaatst

respect voor diegenen die dit allemaal mogelijk maken!

Geplaatst

Wederom kunnen genieten !

mijn dank .

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.