Spring naar bijdragen

Met MD van Juul, Nederbeat op 192, 25 okt en 1 november om 19.00


Aanbevolen berichten

Na dat ik een tijd heb moeten zoeken naar een tijdens mijn verhuizing vorig jaar kwijt geraakte MD heb ik m weer gevonden. Van Juul kreeg ik een paar jaar terug een MD met een flink aantal nummers uit de CNR UH serie. Deze opnames zijn van zeer goede kwaliteit en dat maakt ze, naast de grotendeels onbekende groepen die er op staan redelijk uniek. Vanavond zitten er 2 nummers in, ik hoop de komende maanden een aantal meer te laten horen.

Verder neem ik in deze uitzending afscheid van mijn oude mengpaneel en draaitafel. November 2013 ging er een kop soep over het MP en ondanks alle spuitbussen met speciale alcohol etc zijn er steeds meer dingen defect geraakt, misschien door achter gebeleven zout endergelijke, waardoor inmiddels mijn complete voorbeluistering er uit lag. Onhandig. Jammer wel, want dit mengpaneel had ik speciaal aangekocht (2e hands) voor de uitzendingen van Nederbeat om de microfoon goed te kunnen instellen.Maar ja... gedane soep neemt geen keer en zaken werden zeer heet gegeten en opgediend :s

Ook de platenspeler gaat er uit, deze 2e hands wilde uiteindelijk echt niet deugen en daarom een nieuwe aangeschaft die de komende 10 jaar samen met het mengpaneel weer voort kan :)

Van de verbouwing der studio zal ik jullie op de hoogte houden, zie voor de liefhebbers ook mijn facebook, zal even zien of ik ze op openbaar kan zetten.

Voor vanavond, veel luisterplezier (of bij de herkansing op 1-11)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de singles destijds uit de NOS-fonotheek gehaald. De masterbanden bij de platenmij waren "zoek".

Technicus Pieter Nieboer heeft als laatste klus voor hij overleed nog mastertapes van Telefunken/CNR gedigitaliseerd.

Alle kleine bandjes zette hij over op verzameltapes. De doosjes en begeleidende informatie werd weggegooid..

Gelukkig liggen er nu een aantal van deze doosjes in museum RockArt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn dergelijke opnames ook beschikbaar Niels als het om Nederbeat gaat met name? Dat is wel een interessante optie, als ik de opnames van Juul er bij neem, daar staan er bij die zelfs niet te vinden zijn op nldiscografie....

De lege doosjes zijn bewaard Jan. Ik heb 1 master uit die tijd van trio Hellenique. 

Maar ik wil wel even in mijn eigen verzameling kijken voor UH'tjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.