Spring naar bijdragen

Veronica Cart reparatie


Alex

Aanbevolen berichten

Al diverse malen is gevraagd hoe Please login or register to see this link.  de oude Radio Veronica carts opknapt. Hier is het antwoord. Nou ja, natuurlijk niet in dezelfde tijd 
Many people asked us how Rob Schel repairs the old jingle carts from Radio Veronica. Here's a short clip to show how he did his magic on 100's of carts so far.

Recorded at Museum RockArt Hoek van Holland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul,

 

Allereerst is het goed om te vermelden dat 9 van de 10 carts eigenlijk alleen nieuwe aandrukviltjes nodig hebben. De overige 10 procent hebben net even wat meer aandacht nodig, varierend van schroefjes die missen tot bijna compete vernieuwing.

Dat laatste probeer ik te vermijden, want ik wil zoveel mogelijk origineel houden.

 

In dit geval kleefde de tape. Daar kun je soms wat aan doen, maar da's niet blijvend. Bovendien is de kans groot dat de tape kreukelt bij dat gehobby,... Dus moet ik de tape domweg gaan vervangen.

Daarvoor haal ik de tape uit de CART en leg die op m'n Revox. Klinkt de opname goed, dan druk ik een lege, maar wel gebruikte, CART in de machine en neem daarop de opname op. Daarna haal ik de tape, compleet met spoel, uit die donorcart en bouw daaromheen de originele CART weer op.

Dat is dus wat je hier ziet gebeuren,

 

Soms is een tape/opname zo slecht dat ik grondiger te werk moet gaan. Dan digitaliseer ik de opname en bewerk deze in de PC (Audacity) totdat deze weer goed bruikbaar is. Daarna neem zet ik die opname weer op tape en ziedaar!

 

Ik heb beslag weten te leggen op een aantal goede CART's van hetzelfde type als dat jullie bij Veronica gebruikten, en daar doe ik nu mijn voordeel mee. Een andere optie is het gebruik van verse lub-tape, maar daar heb ik niet zo gek veel van..

 

 

Ik hoop dat ik het nu wat verduidelijkt heb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, Dat is zo hardstikke duidelijk ! ( had eigenlijk even bij de video moeten staan..........).

Maar ja , ik ben nou eenmaal kritisch, ik heb als programmamaker me te leren verplaatsen in de kijker-luisteraar.

Maar  ik vind het hardstikke duidelijk. Mooi hoor dat je dat allemaal doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vrouw kwam ook al met een soortgelijke vraag, Juul... :blush:

 

En zij kijkt als, ehh, kijker... Dus je verplaatsingsvermogen is nog prima! ;)

 

Ach het was maar even een redelijk spontane actie van Alex om e.e.a. even te filmen en monteren. Ik schat dat we een kwartiertje "gedraaid" hebben.

Het geven van een indruk was het doel. Ik denk dat we dat gehaald hebben en mensen een aardige indruk krijgen van wat het werk inhoudt.

 

Leuk om te doen trouwens, en je hoort nog eens wat!

 

 

 

Even ter aanvulling:

Alle CART's worden na herstel gedigitaliseerd en gefotografeerd.

Doel is dat geheel straks op DVD(s) te zetten, zodat je het kunt toevoegen aan het archief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.