Spring naar bijdragen

Aangenaam kennismaken


FunkyFuser

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Mijn naam is Wouter (aka FunkyFuser).  Ben van 1964 en dus muzikaal opgegroeid in de eind jaren 70, begin jaren 80.  Een hele mooie radio era waarin ik altijd luisterde naar de Avondspits, Nationale Hitparade met Felix Meurders, Ferry Maats Soul Show, LP uur, Radio Luxemburg (met een koptelefoontje aan de transistor liggend in mijn bedje).  Dat waren mooie tijden.  Mijn muzikale interesse ging van Mud, via ABBA, Boston, Vangelis, Earth, Wind & Fire, Marcus Miller, The Blue notes de Funk en Fusion time in.

 

Het luisteren naar de radio werd wat minder omdat ik zelf ging varen in de jaren 90 .... LOL.  Veel informatie over musici en bands had ik toen al verzameld en van daaruit een behoorlijke collectie opgebouwd.  Ik was nog even lid van 80's groove waarbij de leden ook de wat moeilijker te vinden muziek  uitwisselden (die niet op radio werden gedraaid) en bezocht regelmatig platenbeurzen.  Koop overigens nog steeds ook vinyl. Lang niet alles staat nl. op CD of anderszinds.  Veel muziek heb ik in mijn pubertijd op het alom bekende cassetterecordertje opgenomen en met die bandjes heb ik tot op heden heel veel muziek teruggevonden.  En daarbij verwijs ik dan nu meteen naar mijn eerste topic en wel in het tunes & jingle forumdeel.  Ik hoop hier nog veel muziek te vinden want deze liefde houdt denk ik nooit op, elke keer vind ik weer iets geweldigs.  Zie en lees jullie graag terug op dit forum ! 

 

FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Vincent &  Dreambeat !

 

Da's mooi, ik heb leeftijdsgenootjes op het forum, dat biedt perspectief ! Ja als je in die periode bent geboren heb je in je leeftijd naar volwassenheid, euhm, een prachtige muzikale tijd meegemaakt.  Daar ben ik me al meer bewust van geworden.  Ben benieuwd wat jullie smaak is geweest en daaruit volgend nu in deze tijd.

De beste jaren in de funk en fusion vond ik de jaren van zeg 1978 tot 1984 met 1983 als topjaar.  Wat werd er toen, naar mijn mening ... ! let wel mijn mening, hele goede muziek gemaakt.

 

FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

De beste jaren in de funk en fusion vond ik de jaren van zeg 1978 tot 1984 met 1983 als topjaar.  Wat werd er toen, naar mijn mening ... ! let wel mijn mening, hele goede muziek gemaakt.

 

 

 

Heb je gedurende die periode wel eens naar de Don Tracy show op AFN Europe geluisterd met zijn Black Music Shows ( Soul, Funk, Disco) of

naar b.v. Robbie Vincent op BBC Radio London met heel veel Jazz-Funk en Soul?

 

Dat was echt de top gedurende die tijd, al was Ferry Maat natuurlijk ook heel goed bezig. :-)

 

Ook een aantal vrije radiozenders uit Nederland en Vlaanderen waren natuurlijk goed bezig met dat genre.

 

De beste jaren voor (Philly) Soul, (Psychedelic) Soul (Tamla Motown) Soul...  (Jazz) Funk en ook Disco zijn wat mij betreft eind jaren 60 t/m midden jaren 80.

 

Tegenwoordig luister ik op de FM, alleen af en toe nog maar, naar Sublime FM, helaas al een tijdje zonder Ferry en  als het aan mij lag,

maakte ik er vooral gedurende de avond/nacht, een veel meer avontuurlijk radiostation van, met veel meer exciting music.

 

Luister niet naar NPO Radio 6 Soul & Jazz vanwege te veel blabla.

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Holy mo drumbeat,

 

Now I see you are living in the U.K. drumbeat.  I have to change over to English ?  I am curious about your musical favorites !

Yes I am totally into the funk of the late 70's and early 80's until approx. 1984 and fusion until say mid 00's.

 

Robin, do you mind if I continue in english ?

No, I never listen to those stations, didn't even know they exist ! Now I realise I missed something, I was not aware of that.  Only listened to Radio Luxemburg, yes of course the soul show but also LP hour by Meta de Vries (dutch station drumbeat :D !

With the information I shared during that period I found a lot of nice musicworks, even still now.

Yes I listened to Radio 6 but I have the same opinion as you do, too much nonsense same as there was on Arrow Jazz.  Sometimes they played nice music but most of the time too commercial and repeating tracks driven by a "random" computer ...  I will try out Sublime FM.  Good suggest.

 

My dream was and still is to get involved in making radio programs but that's not easy.  Because there is a lot more beautiful music which has never been played on air in the Netherlands.  Also had a period I listened to Radio 365 with a great funk station called "Funky Vibes" but they stopped playing.  Also import was played there.

 

Funk and related: Ozone, Aurra, Slave, Sun, Sunfire, Don Blackman, Ebonee Webb), Tyrone Brunson, Vernon Burch, Sekou Bunch, Marcus Miller, Jamaica Boys, Chocolate Milk, The Reddings, General Kaine, A Certain Ratio, Glenn Jones, J-Funk Express, L.A. Boppers, Side Effect, Mtume, O'Bryan, Player's Association, Thomas Lillo, Bernard Wright, Intuit and so on.

 

Fusion/Jazz Rock and look-a-likes: Lonnie Liston Smith, MM, Joe Sample, Jamaaladeen Tacuma, Sanborn, Bob James, Lee Ritenour, Dave Grusin, Azymuth, Stanley Clarke, George Duke, Steps Ahead, Clyde Criner, Bill Evans (s), Wilton Felder, Victor Wooten, Bobby Broom, Alain Caron, Bootsy, Gerald Veasley, Lenny White, Sherry Winston, Ben Sidran, Kevin Eubanks, I can't stop, so many more !  :lol:

 

It's all exciting, I think I know what you mean Robin.  Do we have a small match ?

 

Best greetz from

Funky - Fuser ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ik eigenlijk al weer een beetje vergeten, dat Meta, ook best wel veel van ons soort muziek liet horen.

 

Radio Luxemburg had in die tijd de slogan "Radio Luxembourg 208 the funk frequency" en onder leiding

van Tony Prince was het format een paar jaar lang vrijwel alleen maar Soul/Disco en Funk muziek.

 

Online  luister ik nu graag naar Soulful Bits Radio via hun site of via Shoutcast.

 

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this link.

 

 

De meeste artiesten die jij opsomt ken ik redelijk/goed maar (ook) een aantal nog niet echt, dus voor mij valt er de komende tijd op

muzikaal gebied nog wel het een en ander te ontdekken. :-)

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk he als je weer iets nieuws / verrassends op te zoeken hebt ?  Gelukkig heb ik dat ook nog steeds hoor.  Muzikale vrienden vragen wel eens aan mij, ken je dit en ken je dat dan ? Toch moet ik dat antwoord dan ook best nog regelmatig schuldig blijven.  Elke keer besef ik weer hoeveel muziek er toch gemaakt is, het is een bodemloze put, heerlijk !

 

Ja en jammer dat Meta ons zo vroeg heeft verlaten, heb in die tijd nog wel eens briefwisselingen met haar gehad over de muziek die ze draaide.

Grappig dat jij zegt: "Ons soort muziek".  Is ook een uitspraak die ik wel eens doe.  Daarachter zit een gevoel van hoe weinig "ons soort muziek" eigenlijk bekend en gewaardeerd is / wordt in Nederland.  Dus het blijft zelf zoeken etc.  Leuke en spannende hobby blijft het dan ook, het geeft mij in ieder geval een drive om er mee bezig te blijven en nooit op te geven.  

 

FF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.