Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

muziek/radio database - wie helpt ?

Featured Replies

Geplaatst

Wie kan en wil mij helpen ????? Vorige week vrijdag heb ik een zware computer crash gehad. Ik gebruikte Windows XP nog, maar dat ging mis en heb nu Windows 7. Mijn radio/muziekdatabase CD Cataloguer 2.4.7 wil niet meer zo goed op dit systeem. Ik zoek een vervolg of een vervanger.

Graag een prive bericht hierover

Geplaatst
  • Auteur

Hey hoi Juul en Vincent (totnutoe),

Een back up die had ik wel, maar m'n database doet het niet onder Windhoos 7 en onder Windows XP wel, de bank cataloguer 2.4.7, dus ik zoek een veilige update of een andere database waarmee ik handig kan werken voor m'n cd's waar radioprogramma's en muziek opstaan.

Geplaatst

Misschien XP gewoon opnieuw installeren, op een aparte partitie bijvoorbeeld? Dan kun je je database gewoon blijven gebruiken en ondertussen op zoek naar een opvolger die het wel doet onder W7.

Ik ken CD Cataloguer 2.4.7 niet, maar wellicht is er een nieuwere versie van of kun je je gegevens exporteren en later op W7 in een andere database importeren.

Als je op XP niet gaat internetten (bij voorkeur netwerkverbinding uitzetten) kun je het probleemloos blijven gebruiken. Ook naast W7 op dezelfde computer.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Al m'n XP's weg gedaan helaas.

Martinja als je een XP-Pro installatieschijf met licentie nodig bent, Ik heb ze nog wel voor je liggen.

Kan ik zo opsturen.

Geplaatst
  • Auteur

Hey hoi Jano,

Ik heb wat trucs uitgehaald, maar de database is het enige programma dat onder de comptabiliteit van XP draait. Meer is echt niet mogelijk, want dan crasht het systeem herhaaldelijk. Dus het werkt weer, maar jah ... er komt toch een tijd dat er een andere zal moeten zijn.

Ik draai nu Windhoos onder 32 bits en dat werkt nog goed op dit systeem en snel. De 64 bits versie van 10 ga ik in de toekomst wel nemen, maar zover is het hopelijk lang nog niet. Juist net zijn meerdere mensen aan het overstappen naar 7 of 8, waarvan je hoort dat 8 niet zo geweldig werkt als 7. Naar mijn indruk is 7 ook een vervolg of een mix met Vista - die ik zeer slecht vond (op laptop hadden we 'm).

Zeer bedankt voor het aanbod.

Geplaatst

7 is meer een vervolg op xp

en 10 een vervolg op 7

Vista en 8 zijn twee missers van Microsoft

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.