Spring naar bijdragen

muziek/radio database - wie helpt ?


martinja

Aanbevolen berichten

Wie kan en wil mij helpen ????? Vorige week vrijdag heb ik een zware computer crash gehad. Ik gebruikte Windows XP nog, maar dat ging mis en heb nu Windows 7. Mijn radio/muziekdatabase CD Cataloguer 2.4.7 wil niet meer zo goed op dit systeem. Ik zoek een vervolg of een vervanger.

 

Graag een prive bericht hierover

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hoi Juul en Vincent (totnutoe),

 

Een back up die had ik wel, maar m'n database doet het niet onder Windhoos 7 en onder Windows XP wel, de bank cataloguer 2.4.7, dus ik zoek een veilige update of een andere database waarmee ik handig kan werken voor m'n cd's waar radioprogramma's en muziek opstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien XP gewoon opnieuw installeren, op een aparte partitie bijvoorbeeld? Dan kun je je database gewoon blijven gebruiken en ondertussen op zoek naar een opvolger die het wel doet onder W7.

 

Ik ken CD Cataloguer 2.4.7 niet, maar wellicht is er een nieuwere versie van of kun je je gegevens exporteren en later op W7 in een andere database importeren.

 

Als je op XP niet gaat internetten (bij voorkeur netwerkverbinding uitzetten) kun je het probleemloos blijven gebruiken. Ook naast W7 op dezelfde computer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hey hoi Jano,

 

Ik heb wat trucs uitgehaald, maar de database is het enige programma dat onder de comptabiliteit van XP draait. Meer is echt niet mogelijk, want dan crasht het systeem herhaaldelijk. Dus het werkt weer, maar jah ... er komt toch een tijd dat er een andere zal moeten zijn.

Ik draai nu Windhoos onder 32 bits en dat werkt nog goed op dit systeem en snel. De 64 bits versie van 10 ga ik in de toekomst wel nemen, maar zover is het hopelijk lang nog niet. Juist net zijn meerdere mensen aan het overstappen naar 7 of 8, waarvan je hoort dat 8 niet zo geweldig werkt als 7. Naar mijn indruk is 7 ook een vervolg of een mix met Vista - die ik zeer slecht vond (op laptop hadden we 'm).

 

Zeer bedankt voor het aanbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6423
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    rynnus
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.