Spring naar bijdragen

Radio Caroline - februari 1973 - 0100-0300 - Andy Archer


Vincent

Aanbevolen berichten

Een mooie opname Vincent. Dank!

Dé aanwijzing in deze opname zit op: 79’30” wanneer Andy Archer bericht dat Isaac Hayes komend weekend optreedt in het concertgebouw in Amsterdam én in Rotterdam. Met behulp van Google krijg ik geen matches. Wel kan ik vinden dat hij ook optrad in Frankfurt en London. Zie: Please login or register to see this link.

Het artikel is gepubliceerd op vrijdag 26 januari 1973.

Er staat: “In an early Thursday telephone interview, Isaac Hayes said he was jetting to Amsterdam for a concert and then to London to end his five-city European tour.”

Ik lees hieruit dat Isaac Hayes in het weekend van 26, 27, 28 januari 1973 zijn optreden in Amsterdam doet. Mijn conclusie is vervolgens dat deze opname komt uit de week van 22 -28 januari 1973.

Verder nog enkele aantekeningen, die wellicht anderen behulpzaam kunnen zijn met het zoeken naar de juiste datum:

*) Andy Archer kondigt aan dat Caroline deze nacht om 03.00 uur uit de lucht gaat voor onderhoud om vervolgens om 06.00 uur weer terug te keren.

**) Debbie England is nieuw aan boord en zal morgennacht – wanneer Caroline weer 24*7 gaat uitzenden – tussen 3-4 een oldies programma presenteren, gevolgd door Robin Adcroft, zendertechnicus, tussen 4-6.

***) Andy Archer doet nog de groeten aan Dick Palmer die van een vakantie geniet in Kent, UK.

 

Groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie opname Vincent. Dank!

Dé aanwijzing in deze opname zit op: 79’30” wanneer Andy Archer bericht dat Isaac Hayes komend weekend optreedt in het concertgebouw in Amsterdam én in Rotterdam. Met behulp van Google krijg ik geen matches. Wel kan ik vinden dat hij ook optrad in Frankfurt en London. Zie: Please login or register to see this link.

Het artikel is gepubliceerd op vrijdag 26 januari 1973.

Er staat: “In an early Thursday telephone interview, Isaac Hayes said he was jetting to Amsterdam for a concert and then to London to end his five-city European tour.”

Ik lees hieruit dat Isaac Hayes in het weekend van 26, 27, 28 januari 1973 zijn optreden in Amsterdam doet. Mijn conclusie is vervolgens dat deze opname komt uit de week van 22 -28 januari 1973.

Verder nog enkele aantekeningen, die wellicht anderen behulpzaam kunnen zijn met het zoeken naar de juiste datum:

*) Andy Archer kondigt aan dat Caroline deze nacht om 03.00 uur uit de lucht gaat voor onderhoud om vervolgens om 06.00 uur weer terug te keren.

**) Debbie England is nieuw aan boord en zal morgennacht – wanneer Caroline weer 24*7 gaat uitzenden – tussen 3-4 een oldies programma presenteren, gevolgd door Robin Adcroft, zendertechnicus, tussen 4-6.

***) Andy Archer doet nog de groeten aan Dick Palmer die van een vakantie geniet in Kent, 

Groet, Hans

 

According to Monitor magazine, Debbie England did her first solo programme on February 2nd 1973 and Robin's first prgramme was on February 4th 1973 from 0300-0500.  

Was this Robin's first programme following the Andy Archer show?

Thanks for the great recordings Vincent.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor zover Hans. Hopelijk komt de datum bovenwater. Ik heb nog een opname uit deze periode:

Please login or register to see this link.

Enkele aanwijzingen uit de opname:

*) 00’50” hope you had have a nice trip back with the tender for Steve and Debbie England.

**) 39’20” omstreeks 17.00 uur is een tender gearriveerd met aan boord Joop Verhoof en Graham Gill. Joop zou vanaf woensdag 7 maart 1973 programma’s gaan maken bij de Nederlandstalige service en Graham Gill was vanaf dinsdagavond 6 maart 1973 tussen 21.00 – 24.00 uur voor het eerst te horen bij de Engelstalige service.

***) om 03.00 uur: sign off for maintenance untill 6 AM

****) Mijn conclusie is dat deze opname is van maart 1973. Wellicht valt in logboeken (iemand anders?) te achterhalen wanneer de tender precies is geweest. Als dat op maandag 5 maart is geweest (aanname!) dan is deze opname van 6 maart 1973.

 

Groet, Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie opname Vincent. Dank!

 

Dé aanwijzing in deze opname zit op: 79’30” wanneer Andy Archer bericht dat Isaac Hayes komend weekend optreedt in het concertgebouw in Amsterdam én in Rotterdam. Met behulp van Google krijg ik geen matches. Wel kan ik vinden dat hij ook optrad in Frankfurt en London. Zie: Please login or register to see this link.

 

Het artikel is gepubliceerd op vrijdag 26 januari 1973.

 

Er staat: “In an early Thursday telephone interview, Isaac Hayes said he was jetting to Amsterdam for a concert and then to London to end his five-city European tour.”

 

Ik lees hieruit dat Isaac Hayes in het weekend van 26, 27, 28 januari 1973 zijn optreden in Amsterdam doet. Mijn conclusie is vervolgens dat deze opname komt uit de week van 22 -28 januari 1973.

 

 

Inderdaad een hele mooie opname!

Is van donderdag 01-02-73.

Isaac Hayes was toen (nog) in Frankfurt, kijk naar de foto's bij het artikel die zijn van februari 1973.

Het weekend daarop in Amsterdam.

Debbie England doet de volgende dag (02-02-73) haar eerste programma.

In het programma van Andy hoor je twee platen ( Ralph McTell en de Beach Boys) uit de Big Three geldig van 30-01-06-02-73.

Overzicht van de Big Three die periode met Tony Allan: Please login or register to see this link.  (Offshore Radio  Archive)

 

Robin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch nog eentje gevonden uit dezelfde periode:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Programma van Robin Adcroft (Banks) en Graham Gill is van 06-03-73

Programma van Norman Barrington is van 07-03-73

In het programma van Norman ( wederom vanaf een zeer woelige Noordzee) een speciaal bericht van Ellen Kraal ( Samantha Dubois) voor de vaste wal op 1:04:20.

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt heren. Mag ik er nog eentje doen? Een RNI dit keer:

Please login or register to see this link.

This is an interesting recording as it was Trevor Cambell's only broadcast on RNI. He was supposed to be on the station at the end of 1972, but could not go on air due to being seasick. He returned for a short visit in April 1973 and was able to broadcast this Skyline programme. Trevor was a friend of Don Allen and he has broadcast on Downtown Radio in Northern Ireland since 1976.

So this recording is, as Robin says, from 15th April 1973.

Thanks a lot for these great recordings Vincent.

 

bewerkt door scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Vincent unfeatured this discussie

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.