Spring naar bijdragen

vraag ivm VVVR


Danny Van Vlaanderen

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Danny Van Vlaanderen:

 

Kan mij iemand vertellen hoe de naam was van de presentator van de VVVR op radio Mi Amigo (zondagnamiddag rond 16u30 dacht ik).

Ik heb al veel afleveringen gehoord maar nooit wordt die man zijn naam vermeld.

Wie weet meer ?

 

Pierre Deseyn, in 1972/73 al actief voor Radio Caroline onder de namen Jeremy Bender en Pierre van Gent, deed samen met  AJ Beirens ook het een en ander voor RNI.

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloha

Jouw vraag. Zie de lange uitleg

Bv hier ergens aangeboden Mi-Amigo - 19751214 - 1631-1706 - VVVR, het uitgezonden radio programma  is volgens mijn gegevens dus de onbekende dj Pierre Deseyn

 

Hier wat uitleg waarin je leest welke presentatoren het programma verzorgden

onbekend - VVVR files die hier geplaatst worden kunnen nu ingevuld worden met de naam van de dj!

Verzoekjes voor vrije radio cd deel 3 werden origineel opgenomen in Dentergem België in een woonplaats ( voorheen een hoeve geweest) van Walter Gall van juli 1976 tot en met januari 1977

de programma's  liepen van 5 september 1976 tot en met 6 februari 1977 op Radio Mi-Amigo

Wat deze reeks betreft is de onbekende stem de dj zonder naam die het gerecht nooit gevonden heeft of het kon bewijzen Walter Galle

Walter is dus altijd de onbekende stem geweest

De B.O.B is er na een tip eens binnengevallen toen hij in zijn studio het programma aan het maken was

Ze zochten overal doch luisterden niet de band af die nog op de recorder stond, Walter bleef er zwetend voor zitten op zijn stoel

De heren excuseerden zich uitgebreid en verklaarden waarom ze er binnenvielen, een foute tip ( wat dus niet zo was)

De hoeve of woonplaats van vroeger bestaat nog altijd

Diverse Mi Amigo DJ's hebben daar opgenomen bv spots of varia, na het bezoek van de B.O.B werd dit niet meer gedaan

De grote studiobanden gingen na opname naar Breda via auto's van anderen

In Nederland werden ze nog eens bewerkt werden, geknipt of bv spots of varia werden tussen gezet

zo werden sommige tapes  bewerkt wat Walter soms hoorde en niet zo blij mee was

Vanuit Breda gingen de tapes weer richting België met de auto via anderen en daarna met de autobus richting Spanje

Het is ongeloofelijk maar alle originele studio banden kwamen terug achteraf vanuit Spanje terug naar België

Dit via de autocar of wagen

Dit verhaal over die tijd was eerder uitgebreid te lezen op Radiovisie in diverse delen  (helaas niet meer te bereiken wat de link betreft)

De verzoekjes voor vrije radio werden op een cd uitgebracht  bij de Radiovisieclub als deel 3 

ik kan het weten want ik was altijd aanwezig samen met Jean-Luc Bostyn op de radiodagen in Aalst België

de studio banden zijn lang spoorloos geweest maar ooit na vele jaren teruggevonden in Breda in een kelder

ook werd alles op papier van het magazine toen teruggevonden en belande terug in België bij Jean-Luc

Ik heb toen een dagje in zijn huis doorgebracht om een Caroline strip verhaaltje uit te kiezen en tekeningen over de dj's o.a.

Toen werd een boekje gemaakt in 2 versies

Voor de Radiovisie Club op 100 ex en is uitverkocht op een radio dag te Aalst

Deze van De Reclamestripclub waar ik de oprichter van ben, is niet uitverkocht , is dezelfde doch voorzien van een ledenbestand (namen)

en genummerd . Deze is nog te koop en ik dacht dat de oplage groter is door een misverstand van de drukker


de CD  Verzoekjes voor Vrije radio deel 3 was voor de Radiovisie leden van die club toen te koop

ze zijn allen door Walter Galle gedigitaliseerd . Bij de cd werd een 4 pagina's boekje bijgegeven aan de Radiovisie clubleden

 

Eerst werden de teruggevonden studiotapes via een zij band van of tegen de middengolf uitgezonden

Walter ving het signaal terug op zodat het toch iets zou klinken als middengolf

Wat de radiovisie cd deel 3 betreft zijn er 2 versies uitgegeven, de cd met de gewone kwaliteit net als de rest en dan de hogere bits, ik dacht 320 maar dan is dit op 2 cds. De andere 192 of anders...op 1 cd zoals ook delen 1 en 2

Helaas ontdekte ik later dat ik, Walter zelf en mijn Vlaamse vriend van het Golden Radio clubteam allen de betere versie kochten destijds. Maar waar op 1 der 2 cd's de meeste files niet afspeelbaar waren ( de versie dus van 2 cd's in plaats van 1). Ik denk dat veel mensen niet weten (die het toen aankochten) dat 1 van de 2 cd's het meeste erop slecht is

Op mijn verzoek is jaren geleden door Walter weer gedigitaliseerd in 2012, ik bedoel de slechte files. ik heb nu dus ook een gewone cd met die opnames (zonder het mooie hoesje van de club).  Deze files die nog eens werden gedigitaliseerd op mijn verzoek werden door mij bij Golden radio club ter beschikking gesteld jaren terug

 

Nog even vermelden dat helaas liefst 7 van de 24 geproduceerde programma's nooit de ether haalden!

Ze staan wel op de cd !

Midden november 1976 waren er 4 verloren gegaan bij een inbeslagname van een tender die uit Nieuwpoort België ging afvaren om het schip te bevoorraden. Ook 2 opnames uit januari 1977 hoorde niemand omdat Mi-Amigo uit de lucht was

De laatste aflevering werd nooit uitgezonden door de nieuwe leiding aan boord van Radio Mi-Amigo

Eind 1976 was Peter Van Dam weggegaan bij het station zodat er een nieuw machtsvacuum ontstond

De VVVR uitzendingen pasten plotseling niet meer bij het station

De laatste die werd uitgezonden was op 6 februari 1977

---------------------------------------------------------------------------------

Mi-Amigo duikt in de radiogeschiedenis  is cd deel 1

De originele opnames werden opgenomen in de tweede helft  van 1975 in studio's van Ulvenhout Nederland en Sint-Amandsberg bij Gent in België

Deel 1 & 2 van deze cd is de stem van Alfons Jagtman uit Nederland , alle overige delen Pierre Deseyn

Bij deze cd hoorde een boekje van 4 pagina's

Vanaf de MV. Mi-Amigo uitgezonden op zondag van 1630-1700 uur , zo begon het toen

Het is een imposante reeks waarin de nadruk werd gelegd op programma fragmenten, de integere intervieuws met diverse offshore medewerkers. De historische info is aanwezig maar minimaal. Hoofdzakelijk was dit een gevolg van de snelheid waarmee dit project tot stand kwam gekomen. Tussen het idee en de eerste programma's zaten er slechts een paar weken. Na een tijdje kwam de routine en kon vooruit gewerkt worden.. Het gaf de VVVR de kans om na te denken over een minder chaotische aanpak van het half uurtje, het idee leek gewaagd  maar het licht werd op groen gezet

Persoonlijk volgde ik op de Noordzee als schipper visser in de scheepsbrug of thuis diverse afleveringen via de scheepsradio.            Dit was voor mij telkens een openbaring en een hoera overwinningskreet dat de echte offshore piraten zender er nog steeds was en ook de VVVR

Ondanks de heksen jachten op de Mi-Amigo medewerkers in België bleef het VVVR programma doorgaan.

Als 26 jarige in 1977 zaten mijn weinige centen in een vissersvaartuig als mede-reder sinds ergens rond 1974-1975

Ik was ook op mijn 24 getrouwd en dus de centen waren op rond 1975, de geldbeugel was compleet tot onder de bodem leeg

Toch eind 1977 besloten om eindelijk eens de nieuwe recorder aan te kopen met een hoop banden

De biefstuk friet werd behouden, misschien at ik wel meer zeevis om te besparen

Helaas zelf nooit niks opgenomen daar ik slechts ergens eind 1977 terug een nieuwe recorder had

Vanaf toen draaide die recorder volop ten huize de dagen dat ik thuis was.. Later kwam er nog een Akai recorder bij om Mi-Amigo programma's op te nemen en andere. Maar laat ik bij de VVVR programma's blijven

---------------------------------------------------------------------------------

De geschiedenis van de zeezenders  is cd deel 2 ( in 2004 te koop geweest)

origineel werden de programma's opgenomen van november 1975 tot en met juli 1976 in Sint-Amandsberg

De stem is van Pierre Deseyn, bij de cd hoort een boekje bij van 4 pagina's met de inhoudsgave van de 34 uitzendingen

Waarin ook aangegeven is waarom of welke programma(s niet de ether haalden omdat Mi-Amigo technische problemen kende

De 1ste aflevering was op 04011976 van deze reeks en was een schot in de roos

In het weekblad Joepi was er een geschreven versie te vinden  van de documentaires doch dit liep niet synchroon met de radioreeks

De 13 geschreven afleveringen waren van de hand van Jean-Luc Bostyn. De radioreeks werd geproduceerd door Pierre Deseyn

De machine draaide geolied tot op 13 mei 1976 de B.O.B binnenviel in de studio in Sint-Amandsberg

Die studio was gevestigd op de bovenverdieping van een fabrieksgebouw . De mannen van de wet wisten precies waar ze moesten zoeken maar vonden niks. na een uur huiszoeking haalde Pierre opgelucht adem. tijd om de VVVR op te bellen , daarna kwam er een krisis vergadering, de plaats moest verlaten worden. Gelukkig vond men niks omdat er rekening met een inval werd gehouden.       Geschreven teksten, cartridges,fragmenten waren veilig opgeborgen. De serie was toen ongeveer halfweg

Er werd besloten om één en ander versneld te laten doorgaan want de studio in Sint-Amandsberg kon niet lang meer behouden blijven. De programmafragmenten werden iets korter en occasioneel werd al eens wat weggelaten en er werd minder muziek gedraaid

Pierre mocht na de vergadering de mobiele studio van Walter Galle gebruiken in Dentergem. De VVVR runde in die dagen ook een eigen mobiele drive in, de Free Radio Road show die diende voor fuiven, feesten en parties. de apparatuur kon perfect gebruikt worden voor het maken van de volgende documentaires van de reeks - Bovendien paste alles in grote Mercedes bestelwagen. Pierre Deseyn wilde na het avontuur rust en werd opgevolgd door Walter Galle de man van de Free Radio Road show

Walter begon met de nieuwe serie Verzoekjes voor vrije radio. Het half uurtje werd vanaf 14 november 1976 1 uur

Het was een beslissing van Peter van Dam

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na 34 edities, op 29081976 kwam een einde aan de toen langste radio documentaire over offshore radio ooit

Op de mp3 cd staat en klinkt de volledige reeks, ook de 4 die nooit konden worden uitgezonden daar het station af en toe uit de lucht was

 

bewerkt door Jean-Pierre De Zeerover
verbetering en aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pierre Deseyn maakte inderdaad opnamen in zijn studio te Sint-Amansberg (niet ver van de kerk). Hij liet zich ook PIERRE VAN GENT noemen.

De "Verzoekjes voor Vrije Radio" schoten in het verkeerde keelgat van Marc Jacobs zoals hij ooit eens liet blijken voordat de programmaband gestart werd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cupido:

Pierre Deseyn maakte inderdaad opnamen in zijn studio te Sint-Amansberg (niet ver van de kerk). Hij liet zich ook PIERRE VAN GENT noemen.

De "Verzoekjes voor Vrije Radio" schoten in het verkeerde keelgat van Marc Jacobs zoals hij ooit eens liet blijken voordat de programmaband gestart werd.

De eerste uitzending was op 31-8-1975. De week erop is deel 3 uitgezonden. De week daarop wederom deel 3, zodat deel 2 nooit is uitgezonden.

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow, wat een leuke verhalen om te lezen :) Van harte dank voor uw reacties.

De reeks "Mi Amigo duikt in de radiogeschiedenis" met het verhaal van alle zeezenders heb ik al eens kunnen beluisteren via Mixcloud.

Jammer dat daar geen vervolg van bestaat over de late jaren 70 en de jaren 80. Vond dit echt boeiend om eens te horen hoe het er allemaal aan toe ging in die jaren.

Nogmaals dank !

 

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.