Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

REM-eiland en RTV Noordzee

Featured Replies

Geplaatst

In 2006 heeft Rijkswaterstaat een persbezoek georganiseerd aan het toen nog voor de kust van Noordwijk staande REM-eiland. De aanleiding voor de trip was de op stapel staande ontmanteling van het eiland. Na het bezoek heb ik een artikel daarover geschreven, dat is verschenen in een aantal nieuwsbladen in de Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio.

In 1964 zonden Radio en TV Noordzee uit vanaf het REM-eiland. Van 1974 tot 2006 was het eiland in gebruik bij Rijkswaterstaat. In het artikel wordt op beide periodes ingegaan.

Piet.

REM-eiland.pdf

Geplaatst
  • Auteur

Hallo Juul,

Ik heb indertijd nog een mailwisseling over het REM-eiland gehad met Wibo van de Linde. Als ik me niet vergis was dat ten tijde van de opnamen die daar toen gemaakt zijn vanwege het 40-jarig bestaan van de TROS.

Vraagje: ik heb je een paar jaar geleden een artikel over Hans Walenkamp van bergingsbedrijf Smit toegestuurd, waarin de stranding van de Norderney aan bod kwam. Heb jij dat toevallig digitaal beschikbaar (pdf ofzo)? Ik ben niet meer werkzaam bij de betreffende uitgever, en heb het artikel zelf ook niet meer. Vandaar mijn vraag.

Het interview van Lex Harding met Hans Walenkamp, dat is gemaakt na het lostrekken van de Norderney, zal je zelf ook wel hebben, denk ik... :shy: 

Piet.

Geplaatst

Hoi Piet,

Ik heb het artikel.

Ik ga het je mailen, maar geef mij even je mailadres.

Mijn mail kun je vinden op onze website en anders heb je het misschien nog wel….

Juul

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.