Geplaatst 2 juni 20169 jr. TROS-H3-19790322-0800-0900-TomMulder-Havermoutshow Opname uit het archief van Ton van Draanen.
Geplaatst 2 juni 20169 jr. Leuk, Klaas met Casper. En duidelijkheid over de naamsverandering van Klaas naar Tom. Dat was dus per 1-4-1979 (de zenderkleuring). Hier, een week voor de zenderkleuring, is het nog Klaas. Er is een opname van twee weken later (11-4) , een gesprekje met Ferry aan het eind van de tweede 50 Pop en de overgang naar de TROS Top 50, waarin Tom zich verspreekt en zich verbetert. Met ingang van de zenderkleuring werden Tom en Ferry 'buren' op de donderdagmiddag. Tot die tijd zat Ad Roland er tussen met een uurtje Gouwe Ouwen. Ik geef toe, geneuzel op de vierkante millimeter, maar daar houden we deze site voor in de lucht, toch? Edwin
Geplaatst 2 juni 20169 jr. In de Leidse Courant van 22 maart 1979 wordt uitgebreid ingegaan op deze zenderkleuring: http://leiden.courant.nu/issue/LLC/1979-03-22/edition/0/page/2?query=TROS&period=21/03/1979-23/03/1979&sort=relevance Gr, Melle
Geplaatst 2 juni 20169 jr. 34 minuten geleden zei rauhfaser: Hier, een week voor de zenderkleuring, is het nog Klaas. Er is een opname van twee weken later (11-4) , een gesprekje met Ferry aan het eind van de tweede 50 Pop en de overgang naar de TROS Top 50, waarin Tom zich verspreekt en zich verbetert. Is dat fragment met die verspreking niet van 4 april? Tom/Klaas maakt de indruk dat hij voor het eerst met zijn programma voor dat van Ferry zit, zegt zoiets als 'hoe nam je altijd afscheid van Adje'. En inderdaad, het is allemaal geneuzel in de marge, maar zolang we dat nog zelf in de gaten hebben lijkt het me geen ernstige afwijking... ;)
Geplaatst 2 juni 20169 jr. 5 uur geleden zei Sylvester: En inderdaad, het is allemaal geneuzel in de marge, maar zolang we dat nog zelf in de gaten hebben lijkt het me geen ernstige afwijking... ;)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.