Spring naar bijdragen

Streaming doet het niet


Aanbevolen berichten

hey hendrik,

freue mich sehr über deine reaktion, wegen der reichweite konnte ich erst ab dem wechsel von 192 to 538 radio veronica gut emfangen. Ich habe alles an wissenswerten aufgesaugt, viele ordner gefüllt, vinyl-material angeschaft.nach 1974 habe ich dann auch mit hilversum3 freundschaft geschlossen, war mehrmals ins studio eingeladen bei ad roland u. ferry maat, später habe ich auch mal das 192-studio in hilversum besucht, ging eine steile treppe hinauf

villeicht können wir uns mal austauschen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey schaffi,

 

inzwischen geht die Streaming wieder. Du hast bestimmt irgendwo an der Grenze zu NL gewohnt. Ich bin noch nie in den Studios in Hilversum gewesen, auch nicht als ich noch in den NL gewohnt habe. Ich habe diese ganzen Hitlisten gesammelt, heutzutage kann man alle Listen bis heute in top40.nl finden. Allerdings gibt es das "Gedrukte Exemplaar" auch immer noch, nur bei einem bestimmten Musikladen (darf keine Werbung machen). Momentan ist das Jahr 1975, nach dem Ausscheiden der Seesender, bei 192. Da bin ich gerade zur Handelsschule gegangen (bis 1978).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Henk,

 

al eind jaren zestig luisterde ik naar Veronica, maar op 13 maart 1971 is mijn hobby als top 40-verzamelaar echt begonnen bij de aanschaf van een singletje van The Who. De verkoper douwde er een lijstje van de top 40 bij in en toen dacht ik: dat wil ik volgende week weer hebben. En zo is het dus gekomen. Zaterdagmiddag luisteren op zo'n transistorradiootje. Af en toe een singletje kopen als ik weer genoeg geld had gespaard. Door de liefde ben ik uiteindelijk in Duitsland terechtgekomen, maar uiteraard laat het je nooit weer los. Afgelopen woensdag weer stil gestaan bij het verdwijnen van de zeezenders en ik luister regelmatig naar 192, vooral op zaterdagmiddag en wanneer het maar zo uitkomt. 1959 is overigens mijn geboortejaar en Veronica werd kort na mijn geboortedatum opgericht om uiteindelijk op 21 april 1960 met uitzenden te beginnen. Ik heb vele boeken, zoals Dit was Veronica en Veronica, één jaar later, dat ik uit een Leeuwarder antiquariaat heb. Een een boek over Noordzee dat ik vorig jaar heb aangeschaft. Ook het tipparadeboekje heb ik in mijn bezit. Het leeft nog volop dus en ik vind het een goeie zaak, dat al dat materiaal uit de zeezendertijd wordt beheerd. In feite kun je 192 over de hele wereld ontvangen dankzij internet. Nog even de tipparade uitluisteren en daarna wat eten. Fijn weekend.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.