Geplaatst 19 oktober 20169 jr. De Power Play was de wekelijkse hittip van Radio Luxemburg. Ik heb zelf altijd gedacht dat de Nederlandse Power Play dezelfde was als de Engelse. Nu kom ik er achter dat er bij de Nederlandse service begin jaren 70 onder andere Angeline van Peter Koelewijn de Power Play was. Dan ben ik geneigd te zeggen dat beide services een eigen Power Play kozen. Klopt dat? Weet iemand daar meer over?
Geplaatst 19 oktober 20169 jr. De Power Play werd altijd gedraaid na de nummer 1 in de Hitparade op zondag, kon een plaat uit de Tipparade van een dag eerder zijn en werd gekozen door de Nederlandstalige afdeling zelf. Robin
Geplaatst 20 oktober 20169 jr. Auteur Dank je Robin. Dan zijn dit dus de Power Play schijven van de Nederlandstalige Service: http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_Power_Play_in_1973
Geplaatst 30 oktober 20169 jr. En de franstalige uitzendingen hadden nog een eigen Power Play; werd in de late uurtjes regelmatig gedraaid (door o.a. Georges Lang). Georges Lang draait trouwens nog altijd (23.00 - 01.00) op lange golf, in België ook op Bel RTL. Is al 41 jaar erg beluisterd in Frankrijk met vooral classic rock en (het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens geluisterd heb) het zou me niet verwonderen dat hij nog steeds een Power Play gebruikt.
Geplaatst 30 oktober 20169 jr. 19 minuten geleden zei duponke: En de franstalige uitzendingen hadden nog een eigen Power Play; werd in de late uurtjes regelmatig gedraaid (door o.a. Georges Lang). Elke dag (nacht) was er een nieuwe Power Play. Robin
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.