Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Countdown Op TV

Featured Replies

Geplaatst

Beste leden, ik start met een nieuw draadje. Na het succes van het Top 40 verzameltopic gaan we ons nu bezighouden met naar mijn mening één van de beste muzikale programma's, namelijk Countdown. Het programma werd gestart in 1978 en is door velen geliefd. Ik zal vast aftrappen met een aflevering van Countdown, gedateerd augustus 1980, met hierin een live special van The Kinks.

Ze spelen in deze live special ook de live versie van Lola die later in 1980/1981 de eerste plaats in de Top 40 zou halen. Aan het eind zit nog een klein stukje met Janis Joplin.

Er zit een skip in Xanadu en de informatie over Spargo maar dat mag de pret niet drukken. Deze aflevering duurt 37 minuten. Geniet ervan en ik zou zeggen, vul maar aan.

Tot slot bedank ik Theo Jansen die verantwoordelijk is voor het delen hiervan een aantal jaren geleden. Dank je Theo. Deze upload gaat via Stack dus je kan er altijd bij.

Veel kijkplezier met Countdown, augustus 1980.

https://dave76.stackstorage.com/s/lMAVrUbC0RgOTg5

bewerkt door dave76

Geplaatst

Eeeh.... Jansen met 1 s David :D

Maar:  goed initiatief en ik ben benieuwd of het wat losmaakt haha .....

bewerkt door Theo Jansen

Geplaatst
48 minuten geleden zei dave76:

................ met hierin een live special van The Kinks......

Over de Kinks gesproken en de corrupte Engelse jaarlijkse Nieuwjaar lintjesregen....

kink.JPG

Geplaatst

Ik heb nog een countdownspecial van Kiss gevonden David. zal ik deze uploaden of heb je hem zelf?

Eerst rippen (staat op een gebrande dvd

bewerkt door Theo Jansen

Geplaatst
  • Auteur

Graag zelfs Theo. Het is Countdown gerelateerd en hoort daarvoor dus prima thuis in dit topic.

Geplaatst
20 uur geleden zei dave76:

Beste leden, ik start met een nieuw draadje. Na het succes van het Top 40 verzameltopic gaan we ons nu bezighouden met naar mijn mening één van de beste muzikale programma's, namelijk Countdown. Het programma werd gestart in 1978 en is door velen geliefd. Ik zag net al in een ander draadje dat de vraag groot is en dus heb ik speciaal voor deze geweldige serie dit verzameltopic gestart. Iedereen mag uiteraard weer meedoen dus wie weet heb jij wat in je verzameling van Countdown en kun je dat hier met ons allen delen.

Ik zal vast aftrappen met een aflevering van Countdown, gedateerd augustus 1980, met hierin een live special van The Kinks.

Ze spelen in deze live special ook de live versie van Lola die later in 1980/1981 de eerste plaats in de Top 40 zou halen. Aan het eind zit nog een klein stukje met Janis Joplin.

Er zit een skip in Xanadu en de informatie over Spargo maar dat mag de pret niet drukken. Deze aflevering duurt 37 minuten. Geniet ervan en ik zou zeggen, vul maar aan.

Tot slot bedank ik Theo Jansen die verantwoordelijk is voor het delen hiervan een aantal jaren geleden. Dank je Theo. Deze upload gaat via Stack dus je kan er altijd bij.

Veel kijkplezier met Countdown, augustus 1980.

https://dave76.stackstorage.com/s/lMAVrUbC0RgOTg5

Deze aflevering werd uitgezonden op woensdag 13 augustus 1980.

Geplaatst
  • Auteur

Dank je voor de exacte datum. Ik heb er meerdere waar alleen een maand en jaar bij staat. Deze heb ik ook van Theo en komen hier ook te staan terzijnertijd.

Geplaatst
  • Auteur

Dank je Theo. Ook hier ben ik heel benieuwd naar. Een waardevolle aanvulling.

Ik doe ook weer een duit in het zakje met één van mijn favoriete Countdown afleveringen.

Het is in januari 1989 uitgezonden en gaat over het 10 jarig bestaan van Countdown. Niet helemaal terecht want het programma starte al in 1978. Maar wel 90 minuten genieten met Wessel van Diepen en al zijn voorgangers. Dat en heeel veel optredens.

https://dave76.stackstorage.com/s/cbrQH60RpvViu67

Geplaatst
Op ‎19‎-‎1‎-‎2017 om 21:36 zei dave76:

Dank je Theo. Ook hier ben ik heel benieuwd naar. Een waardevolle aanvulling.

Ik doe ook weer een duit in het zakje met één van mijn favoriete Countdown afleveringen.

Het is in januari 1989 uitgezonden en gaat over het 10 jarig bestaan van Countdown. Niet helemaal terecht want het programma starte al in 1978. Maar wel 90 minuten genieten met Wessel van Diepen en al zijn voorgangers. Dat en heeel veel optredens.

https://dave76.stackstorage.com/s/cbrQH60RpvViu67

Om precies te zijn op woensdag 18 januari 1989.

Groeten, Arnold.

Op ‎19‎-‎1‎-‎2017 om 21:32 zei Theo Jansen:

Hier een countdown aflevering over cartoon clips. ook leuk.

https://bluekangaroo.stackstorage.com/s/keuyCLXNUcPCeG1

Deze uitzending dateert van woensdag 5 september 1990.

Geplaatst
Op ‎19‎-‎1‎-‎2017 om 14:46 zei Theo Jansen:

Hier is de Kiss special.

https://bluekangaroo.stackstorage.com/s/TcP06Y6W4uyhzFd

Ik heb denk ik nog wel wat countdown voor je.... even zoeken

Deze Countdown Late Kiss-special werd uitgezonden op zaterdag 17 juli 1993 (het laatste jaar van Countdown op de televisie)

bewerkt door Bosmeester

Geplaatst

Ik hoop dat iemand die uitzending heeft waarin een special van The Police te zien was op het eiland Montserrat terwijl ze bezig waren in de studio voor het opnemen van het vierde album Ghost in the Machine, (28 oktober 1981)

Geplaatst
11 uur geleden zei Bosmeester:

Ik hoop dat iemand die uitzending heeft waarin een special van The Police te zien was op het eiland Montserrat terwijl ze bezig waren in de studio voor het opnemen van het vierde album Ghost in the Machine, (28 oktober 1981)

Ik heb een klein stukje van The Police special gevonden. helaas niet compleet. slechts 20 minuten

Geeft je toch een goede indruk

https://bluekangaroo.stackstorage.com/s/c2el4VjSb5bbHqv

Geplaatst
Op 22-1-2017 om 09:53 zei Theo Jansen:

Ik heb een klein stukje van The Police special gevonden. helaas niet compleet. slechts 20 minuten

Ik ben echt ontzettend blij met dit topic, dus wil absoluut geen negatieve reactie geven. Deze uitzending is echter niet de originele uit 1981, maar een herhaling uit vermoedelijk 1992.
Evengoed ben ik er blij mee, iedere minuut is welkom!

Geplaatst
9 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik ben echt ontzettend blij met dit topic, dus wil absoluut geen negatieve reactie geven. Deze uitzending is echter niet de originele uit 1981, maar een herhaling uit vermoedelijk 1992.

De Countdown Late-special bevat beelden van het tv-concert dat the Police speciaal voor Countdown gaf in de Vliegermolen te Voorburg eerder uitgezonden op 10 oktober 1979.

Geplaatst
30 minuten geleden zei Platenruiter:

Ik denk dat dat klopt hoor.  Ik beweer ook niet dat het uit 1981 komt. Toen had ik nog geen videorecorder haha :D  Die had ik pas in 1982 zo te zien aan de banden. Het komt van een eigen videoband dus je hebt gelijk:shy:

bewerkt door Theo Jansen

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.