Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Countdown Café aangeboden/gezocht

Featured Replies

• 10 months later...
Geplaatst

Ik zoek een uitzending van Countdown café uit vermoedelijk 1983, met daarin live opnamen van Joe Jackson's concert in de Jaap Edenhal.

In een uitzending van Mono werd dit aangekondigd, ik weet alleen niet meer welke.

Tijdens dat concert doet hij een a-capellaversie van 'Is she really going out with him', die Veronica nog veelvuldig zou draaien, ruim 5 jaar voordat ie officieel of single uit kwam.

Geplaatst
14 uur geleden zei MartinN:

Ik zoek een uitzending van Countdown café uit vermoedelijk 1983, met daarin live opnamen van Joe Jackson's concert in de Jaap Edenhal.

In een uitzending van Mono werd dit aangekondigd, ik weet alleen niet meer welke.

Tijdens dat concert doet hij een a-capellaversie van 'Is she really going out with him', die Veronica nog veelvuldig zou draaien, ruim 5 jaar voordat ie officieel of single uit kwam.

Was dat niet een uitzending van Veronica's Rocknight? Ik moet even graven in de archieven maar ik denk dat ik heb heb. Kom erop terug.

Ben ik nog even, helaas was in de war met een opname uit 1983 (Rockpalast) daar doet ie dat liedje ook al a-capella. ben je daarmee niet in de war want kan mij herinneren dat Veronica Rockpalast toen uitzond. De versie in de Jaap Eden Hal is weer anders. (zie hier onder) 

bewerkt door PowerMusic

Geplaatst
55 minuten geleden zei Tino:

Niet dat ik 'm heb, maar zou het deze kunnen zijn;

Hilversum 1 - 12-04-80 - 0000-0200 - Concert Joe Jackson

Dat zou best eens kunnen! dit vond ik op youtube.

bewerkt door PowerMusic
link toegevoegd

Geplaatst

Bedankt voor jullie hulp, maar dit is 1980. Ik ben er vrij zeker van dat het 1983 was, en dat het om een Countdown-café uitzending ging. Zoals gezegd deed Erik de zwart een aankondiging ervan in Mono. Zal eens kijken of ik die kan terugvinden.

bewerkt door MartinN

Geplaatst
3 uur geleden zei MartinN:

Bedankt voor jullie hulp, maar dit is 1980. Ik ben er vrij zeker van dat het 1983 was, en dat het om een Countdown-café uitzending ging. Zoals gezegd deed Erik de zwart een aankondiging ervan in Mono. Zal eens kijken of ik die kan terugvinden.

Hier een overzicht van Joe Jackson optreden in Nederland! Het enige concert in de Jaap Ede Hal was in 1980.

http://www.jj-archive.net/gcl/gcl_nl.html

Geplaatst
  • Auteur

Dan blijft alleen de mogelijkheid over dat het om een Countdown Café-uitzending gaat met een herhaling van het optreden.

Als je weet wie de presentatoren waren (Annette en Kees óf Annette en Alfred), dan kunnen we verder zoeken naar een datum.

Geplaatst
19 minuten geleden zei Tino:

Dan blijft alleen de mogelijkheid over dat het om een Countdown Café-uitzending gaat met een herhaling van het optreden.

Als je weet wie de presentatoren waren (Annette en Kees óf Annette en Alfred), dan kunnen we verder zoeken naar een datum.

Ik weet inmiddels dat het om een Countdown Cafe uitzending uit 1982 gaat exacte datum weet ik niet! 

Geplaatst
  • Auteur

Toen was Countdown Café er maar ongeveer 1x per maand, dus moet het alweer iets makkelijker zijn om de datum te achterhalen.

Geplaatst
37 minuten geleden zei Tino:

Toen was Countdown Café er maar ongeveer 1x per maand, dus moet het alweer iets makkelijker zijn om de datum te achterhalen.

Ik ben een beetje uitgezocht heb het internet zitten afstruinen maar kon geen opname of juiste datum vinden. Misschien een ander?

Geplaatst
  • Auteur

Dit zijn de mogelijkheden;

13-02-82
20-03-82
10-04-82
15-05-82
10-07-82
14-08-82
18-09-82
08-10-82
15-10-82
22-10-82
29-10-82
05-11-82
12-11-82
19-11-82
26-11-82
03-12-82
10-12-82
17-12-82
24-12-82

Geplaatst

Ik twijfel nu of het De Jaap Edenhal was, omdat ik haast zeker ben dat het 83 was en hij die a-capella uitvoering deed.

Er zit niets anders op dan een rijtje mono uitzendingen opnieuw te beluisteren.

Geen straf hoor.

Geplaatst

Op 13 maart 1983 zond Countdown TV een Joe Jackson-special uit met opnames van een concert waarschijnlijk vanuit Carré en daar heeft hij idd de a-capella versie van Is She Really Going Out With Him? misschien dat je die bedoeld.

Groeten, Arnold.

Geplaatst
  • Auteur

Volgens de gids gaat het om een concert op 18 februari in Vredenburg.

Je kan dus het beste beginnen te luisteren bij mono van 25 februari.

Geplaatst

Heb het fragment gevonden.

De Mono-opname van 18 maart 1983 bevatte ook nog het begin van Countdown-café.

Daarin werden Live opnames aangekondigd van Joe Jackson en UB40, gemaakt in de Jaap Edenhal (Dat zal dan wel voor UB40 gelden).

Ik vermoed dat het bij Joe Jackson om opnames uit Vredenburg gaat omdat daar ook die Tv-opnames gemaakt zijn.

Dus als iemand deze opnames nog heeft?

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.