Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
33 minutes ago, Robin Westhof said:

Heel leuk programma voor de avond, veel naar geluisterd begin jaren 80. :-)

Dank! Altijd met immens plezier gemaakt. Elke week naar de Centrale Discotheek bij de Doelen om tientallen obscure LP's en EP's te scoren, dan langs onze sponsors Free Record Shop en American Imports op resp. de Hoogstraat (Gerrit!) en de Binnenweg en dan nog even langs Pendrecht, waar ook een importzaak zat (naam vergeten, Rotterdam Import Store of zo(?); Ronald Molendijk werkte daar, we zochten altijd mooi spul uit voor mijn programma; de eigenaar heette volgens mij Jerry). De meeste programma's werden opgenomen in de studio(kelder) van Cor van Leeuwen aan de Ackersdijckstraat in Bergpolder, waar ik vaak tot diep in de nacht 2 of 3 shows achter elkaar opnam. Compressor-limiter op 10, en gaan. Magisch!

Overigens: al die platenmaatschappijen die schande spraken over 'de piraten' en auteursrechten kwakten elke week onze postbus vol met spul dat ze maar wat graag door ons wilden laten draaien. Met name de grootste klager (EMI) was de grootste plugger ...

bewerkt door John Watson

Geplaatst

Leuk om een deel van de ploeg (die op een goed moment ut zo'n 40(!) man bestond) weer eens tegen te komen. Cor van Leeuwen en John de Bruin sprak ik een tijdje geleden via Facebook. @koos in het veld ken ik ook nog (veerboot HvH - Harwich, oudjaar Trafalgar Square, weet je nog?), @Mark de Mastuiteraard (Joost Proost ook hier?) met De Avondschool, ik kan er zo nog wel een paar oplepelen denk ik? Rick van Rijn, Erwin Bouman, Henk Jones, Rinus Wonder, Ronald van der Meijden, Roel Azzaro, Jan Vis, Ron(?) van der Steen, en een hele berg passanten die een paar maanden of een jaartje bleven, zoals Mark Clark, een Engelse DJ die later weer naar Zwitserland verkaste, die draaide overal in Europa. Mooie tijd.

Vóór Transatlantic zat ik een tijdje bij Radio Amerika (aan de Insulindestraat), en daar weer voor runde ik met mijn destijds beste vriend (Jimmy O'Brien) het erg lokale Radio Marantz, ook in het Kleiwegkwartier -- we kenden John de Bruin in die tijd al.

bewerkt door John Watson
Ron?

Geplaatst
On 6/10/2019 at 12:52 PM, XXL Radio Rotterdam said:

Hai Koos, zaten jullie niet vlakbij de Binnenweg in Rotterdam?

Dat klnkt meer als Atlantis, dat zat in het begin aan de Rochussenstraat en omgeving.

Geplaatst
2 minutes ago, Robin Westhof said:

Later, tijdens de opleving van de vrije radio stations in Den Haag jaren 90, nog gehoord op Trend FM.

Hij draait nog steeds live in Capelle a/d IJssel, bij rollerdisco-events ;)

bewerkt door John Watson

Geplaatst
49 minuten geleden zei John Watson:

Dat klnkt meer als Atlantis, dat zat in het begin aan de Rochussenstraat en omgeving.

Bedoel je niet Havenstad Radio? Dat zat op de Nieuwe Binnenweg boven cafe Alpharat.

Geplaatst
19 minutes ago, jan said:

Bedoel je niet Havenstad Radio? Dat zat op de Nieuwe Binnenweg boven cafe Alpharat.

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, ja. Atlantis zat daar ook wel, hoor, in Centrum-West.

Geplaatst
22 uur geleden zei jan:

Ja, ben ooit daar boven geweest, dus ken ut - hieronder de mast van het station toen

HavenstadRotterdam-mast.jpg

Geplaatst
13 uur geleden zei jan:

En hier vanuit de lucht.

Havenstad vanuit de lucht.jpg

Oh mooi. Ik was er toen voor een FRM special te maken en ik was er ook nog te horen.

GR.

Martin

Geplaatst
Op 11-8-2022 om 13:07 zei John Watson:

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, ja. Atlantis zat daar ook wel, hoor, in Centrum-West.

Las dat jij ook actief was bij de piraten in het kleiweg kwartier, zegt je de naam ROS radio ook iets ( ROS= afkorting Regionale Omroep Schiebroek kanaal 44 op de 100 megahertz voor groot Schiebroek )?

bewerkt door andre ph5c

Geplaatst
7 hours ago, andre ph5c said:

Las dat jij ook actief was bij de piraten in het kleiweg kwartier, zegt je de naam ROS radio ook iets ( ROS= afkorting Regionale Omroep Schiebroek kanaal 44 op de 100 megahertz voor groot Schiebroek )?

Hoi André, zegt me niet direct iets, maar er zaten er begin jaren tachtig ook zo'n beetje twee in elke straat, geloof ik..

Geplaatst
36 minuten geleden zei John Watson:

Hoi André, zegt me niet direct iets, maar er zaten er begin jaren tachtig ook zo'n beetje twee in elke straat, geloof ik..

Dat weet ik dat het daar een chaos was in de ether, maar kon zijn ja, familie van mij draaide bij dat station, Willem Weerstand en Koos Verstappen...

Geplaatst
  • Populair bericht

Wie wat bewaard heeft wat! Het Transatlantic blad verscheen in 1982 en 1983.

IMG_8998.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
23 minutes ago, jan said:

Wie wat bewaard heeft wat! Het Transatlantic blad verscheen in 1982 en 1983.

IMG_8998.jpg

Jaaa, ik moet er ook nog ergens een paar hebben. Ik heb er zelf een paar in elkaar gedraaid, in Kapelle in Zeeland om precies te zijn. Lekker ouderwets strookjes met tekst uit een speciale printer (spul moest eerst even drogen), en die dan in stukjes knippen om ze op pagina's in kolommen te plakken. Foto's ertussen plakken en uiteraard ook advertenties. Het resultaat werd dan bij de drukker gefotografeerd en afgedrukt. Ik schreef er ook wel eens verhaaltjes in als Prof. Dr. Drs. Ir. Bartholomeus Q. Z. Cogelbohn III.

De cover rechtsonder is volgens mij een foto die gemaakt werd tijdens één van onze altijd gezellige  vergaderingen bij Van der Valk bij Plaswijck.

Midden boven op die cover Ronald van der Meijden, linksboven John de Bruijn, rechtsboven Rinus Wonder, daaronder Rick van Rijn, en links midden Terry Hendrix en daaronder Erwin Bouman. Het is niet uitgesloten dat ik die foto zelf heb gemaakt.

Op de cover rechtsboven hang ik zelf in een lantaarnpaal in de Graaf Adolf van Nassaustraat. De foto is gemaakt door Jimmy O'Brien die daar woonde. Dat is ook één van de bladen die ik met de hand heb gemaakt.

bewerkt door John Watson

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.