Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Plaat en z'n Verhaal - Queen

Featured Replies

Geplaatst

Ik heb P + V  nooit goed begrepen. Het is een dramatische vertaling van de lyrics/songtekst, meestal van Engels naar Nederlands, gevolgd uiteraard door de plaat. Zoiets werkt alleen als je het liedje kent en de Engelse taal redelijk beheerst, waardoor je de vertaalde tekst herkent. In Engelstalige landen zou dit fenomeen dus niets betekenen, zoals ook een in het Nederlands gezongen lied, dramatisch in woorden omgezet, in Nederland niets betekent. Dit is geen kritiek op jou, Platenruiter, maar een algemene beschouwing. Bedankt voor de links uiteraard.

Geplaatst
  • Auteur
7 uur geleden zei Omnivoor:

Het is een dramatische vertaling van de lyrics/songtekst

Het idee komt van Erik de Zwart. Hij nam het mee naar de Top 40, waar het natuurlijk totaal niet thuis hoorde. Ik vond het best een aardig item. Ondanks dat ik de Engelse taal redelijk machtig ben ontgaat je het een en ander wel eens. Het heeft jaren geduurd voordat ik "Take me for a night in New York" en "Afternoon delight" doorhad. Aanvankelijk werden de vertalingen gemaakt door Kees Baars en die waren gewoon goed, echt niet gedramatiseerd. Vertalen is ook een vak.

Geen idee wie het de laatste jaren deed, ik vermoed een stagiair.

• 11 months later...
Geplaatst

Kunnen de betreffende mp3-bestanden nogmaals gepost worden?

Geplaatst

Dankjewel!

Geplaatst
Op 22-3-2017 om 14:15 zei Omnivoor:

Ik heb P + V  nooit goed begrepen. Het is een dramatische vertaling van de lyrics/songtekst, meestal van Engels naar Nederlands, gevolgd uiteraard door de plaat. Zoiets werkt alleen als je het liedje kent en de Engelse taal redelijk beheerst, waardoor je de vertaalde tekst herkent. In Engelstalige landen zou dit fenomeen dus niets betekenen, zoals ook een in het Nederlands gezongen lied, dramatisch in woorden omgezet, in Nederland niets betekent.

Aangezien er nooit veel variatie in de play listen zat was het met een beetje geluk makkelijk te raden.

Als je gokte op Bon Jovi, Queen, Anouk, Phil Collins viel je meestal in de virtuele prijzen ;)

Grt. June

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.