Spring naar bijdragen

DC5 - Dave Clark interview bij PBS


Juul

Aanbevolen berichten

Vanaf m'n eerste single, "Glad all over" van The Dave Clark Five (kortweg DC5) was ik "fan'. Ik werkte nog niet bij Veronica maar zat nog op de technische school in "Hilversum.

Ik weet het nog goed, m'n eerste PickUp die ik kreeg van m'n vader was een Philips zelfbouw ding. Je kreeg er een soort van bouwtekening bij om de bovenplaat af te tekenen.

Dus waar de arm moest komen en het gat voor de moter e.d.

En ik ging snel op m'n fiets naar platenzaak Ger de Roos in Hilversum en ik kwam thuis met "Glad all over".

The Dave Clark Five, het was altijd een probleem om de opnamen in CD kwaliteit te krijgen. Legaal wel te verstaan. Dat kwam omdat Dave Clark altijd al een slimme man was en eigenaar was gebleven van alle opnamen die ze maakten. Dus hij was de "rechthebbende". Hij was z'n tijd ver vooruit. Maar in 1993 was het zover, Dave ging overstag en er kwamen twee dubbel CD's uit. Eén in Engeland en een andere samenstelling In de USA. En ik ben de gelukkige eigenaar van allebei.

Prachtig is het en ik koester ze met zorg !.

Ik las in 1993  nl in het Amerikaanse blad Goldmine een artikel over de CD's.

 

En eerder deze week kwam ik een paar interviews tegen die Dave Clark gaf aan het Amerikaanse PBS.

Enfin, hier is alles. Geniet !

 

En dit is ook leuk om te lezen.

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DC5 Goldmine kl.jpg

DC5 CD's 1993 kl.jpg

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.