Spring naar bijdragen

Beatles - Paperback writer Stereo - Mono


skybird

Aanbevolen berichten

Ik zat zonet te luisteren naar het nummer Paperback writer van de Beatles uit 1966.

Een nummer dat niet verscheen op het album Revolver, raar toch.

Het nummer was ik aan het vergelijken tussen de stereo en de mono versie.

Ik persoonlijk vind de mono versie beter,het klinkt voller,vooral de bas gitaar van McCartney klinkt hier heel goed.

Later zei Paul dat hij het afgekeken had van Brian Wilson van de Beach Boys.(pet Sounds)

Stereo klinkt dus niet altijd beter dan de mono uitvoering,zeker met muziek uit de jaren 60.

Ik heb een stukje stereo en een stukje mono versie opgenomen,oordeel zelf.

 

Dirk

 

Please login or register to see this link.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de monomix werd in die jaren vaak veel meer aandacht besteed dan aan de stereomix. Tot rond 1967 was het zo ongeveer de standaard. Zie het verhaal over Sergeant Pepper: The Beatles waren nauw betrokken bij de monomix, maar de stereomix lieten ze aan George Martin over.

 

Ook was het heel gebruikelijk voor The Beatles om singles uit te brengen die vervolgens niet op hun reguliere elpees verschenen. I want to hold your hand, I feel fine, We can work it out, Penny Lane/Strawberry Fields, Lady Madonna, Hey Jude... Hetzelfde geldt voor veel b-kantjes.

 

Paul

bewerkt door Paul
correctie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet bijvoorbeeld van heel veel Nederlandse singles, dus Nederlandse produkties, van Phonogram die werden geperst in de fabriek in Baarn dat daar soms andere versies, korter, mono e.d. van werden gemaakt daar. En nadat de single geperst was raakte de band die daar gemaakt werd zoek…………..

En kwam nooit meer terecht in het archief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.