Spring naar bijdragen

Boek Hans Becker


Albatrosstudio

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Ik kreeg nog een bericht van de uitgever dat ze er niets aan konden doen dat ik door slecht weer naar de boekhandel was gegaan. Want het weer hadden zij niet in de hand :-)

 

 

CommonSense.JPG

 

U parafraseert maar een deel van ons antwoord, heer Dijkstra. Onderstaand (nogmaals) ons complete antwoord, dat naar onze mening in voldoende mate getuigt van 'common sense'...

'Wij vinden het vervelend dat u meermaals tevergeefs naar de boekhandel bent geweest, of het nu mooi of slecht weer is (het weer is ons niet verwijtbaar). Bij de eerste oplage was er helaas bij het CB een leveringsprobleem dat voor vertraging zorgde, en nu is de eerste druk ook nog meteen al uitverkocht. Wij zijn een uitgeverij die uit budgettaire noodzaak kleine oplages moet vervaardigen, en dan kan het voorkomen dat die kleine oplage heel snel is uitverkocht. Via internet bestellen en comfortabel thuis laten bezorgen is natuurlijk óók mogelijk.
Of uw boekhandel het nu wel of niet gelooft, het Veronica-boek is in herdruk en naar verwachting op of vanaf 21 december weer verkrijgbaar.'


Ik neem u en anderen niet kwalijk dat er geen begrip is voor het feit dat bij RockArt en 192 Museum wél al voorraad is en nog niet bij het CB. Toch even kort uitleg: van de gedrukte oplage heeft de uitgeverij (wij dus) zelf een x-aantal exemplaren bij de drukker vandaan zelf meegenomen ten behoeve van de boekpresentatie, en voor bestellingen die van tevoren waren geplaatst en die wij eigenhandig hebben bezorgd bij de genoemde musea. De zending die door de (overigens Nederlandse!) drukker naar het CB is verstuurd, liep vertraging op door (zo ondervonden wij pas later) een logistieke miscommunicatie aldaar, waardoor de pallet met boeken meer dan een week in het CB-magazijn heeft gestaan.

 

In de tussentijd raakte de eerste druk ook nog uitverkocht. Wij hebben niet het budget om meteen 1000 boeken te laten drukken, er is nu een herdruk in de maak en die wordt 21 december in de boekhandel verwacht. Een tip voor de volgende keer: neem even contact op met de uitgeverij zelf, de kans is namelijk groot dat de uitgeverij zelf een eigen voorraad heeft die u zonder enig probleem per post had kunnen worden toegezonden. Kwestie van common sense? :-)

Groet! Fijne feestmaand en veel lees- en kijkplezier gewenst met het inderdaad heel erg mooie Radio Veronica-boek.

Fred Baggen

Aldus Boek Compagnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Aldus Boek Compagnie:

 

U parafraseert maar een deel van ons antwoord, heer Dijkstra. Onderstaand (nogmaals) ons complete antwoord, dat naar onze mening in voldoende mate getuigt van 'common sense'...

'Wij vinden het vervelend dat u meermaals tevergeefs naar de boekhandel bent geweest, of het nu mooi of slecht weer is (het weer is ons niet verwijtbaar). Bij de eerste oplage was er helaas bij het CB een leveringsprobleem dat voor vertraging zorgde, en nu is de eerste druk ook nog meteen al uitverkocht. Wij zijn een uitgeverij die uit budgettaire noodzaak kleine oplages moet vervaardigen, en dan kan het voorkomen dat die kleine oplage heel snel is uitverkocht. Via internet bestellen en comfortabel thuis laten bezorgen is natuurlijk óók mogelijk.
Of uw boekhandel het nu wel of niet gelooft, het Veronica-boek is in herdruk en naar verwachting op of vanaf 21 december weer verkrijgbaar.'


Ik neem u en anderen niet kwalijk dat er geen begrip is voor het feit dat bij RockArt en 192 Museum wél al voorraad is en nog niet bij het CB. Toch even kort uitleg: van de gedrukte oplage heeft de uitgeverij (wij dus) zelf een x-aantal exemplaren bij de drukker vandaan zelf meegenomen ten behoeve van de boekpresentatie, en voor bestellingen die van tevoren waren geplaatst en die wij eigenhandig hebben bezorgd bij de genoemde musea. De zending die door de (overigens Nederlandse!) drukker naar het CB is verstuurd, liep vertraging op door (zo ondervonden wij pas later) een logistieke miscommunicatie aldaar, waardoor de pallet met boeken meer dan een week in het CB-magazijn heeft gestaan.

 

In de tussentijd raakte de eerste druk ook nog uitverkocht. Wij hebben niet het budget om meteen 1000 boeken te laten drukken, er is nu een herdruk in de maak en die wordt 21 december in de boekhandel verwacht. Een tip voor de volgende keer: neem even contact op met de uitgeverij zelf, de kans is namelijk groot dat de uitgeverij zelf een eigen voorraad heeft die u zonder enig probleem per post had kunnen worden toegezonden. Kwestie van common sense? :-)

Groet! Fijne feestmaand en veel lees- en kijkplezier gewenst met het inderdaad heel erg mooie Radio Veronica-boek.

Fred Baggen

Aldus Boek Compagnie

Beste Fred, ook fijne feestdagen. Wij zitten met Kerst op het zuidelijk halfrond dus hebben geen last van het weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een briljante tip van mij: je kunt een boekhandel ook gewoon bellen met de vraag of ze een bepaalde titel in huis hebben, en zo ja, of ze een exemplaar voor je opzij willen leggen... Dan weet je zeker dat je niet voor niets gaat.

 

Omdat ik graag mijn plaatselijke boekhandel steun (in plaats van de aandeelhouders van bol.com) stuur ik ze geregeld een mailtje met de vraag of ze iets voor me kunnen bestellen. Tegen de tijd dat ze het ontvangen (meestal heel snel), krijg ik dan een mailtje terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.