Geplaatst 16 december 20177 jr. Dag allen. Hier is weer een oude Top 40 uitzending en wel een hele speciale dit keer want het is naar mijn weten de eerste keer dat deze voorbij komt. Ik was vanavond materiaal van Evert Stolman aan het digitaliseren en kwam zowaar een bijna complete Top 40 tegen. Dit is de oudste Top 40 uitzending van de jaren 80. Het gaat hier om de Top 40 van 16 februari 1980, uitgezonden een dag eerder en de presentatie is zoals gewoonlijk in handen van Lex Harding. De oudste Top 40 van 1980 die ik had is die van 28 maart maar nu hebben we er eentje die nog ouder is en voor nu kan worden beschouwd als de eerste gedeelde uitzending van 1980. Er staan veel mooie platen in en veel overblijfselen uit 1979. Queen met het prachtige Save Me, de hekkensluiter van Fleetwood Mac met Sara, het klassieke Another Brick In The Wall van Pink Floyd, Styx met Babe en het fijne Brass In Pocket van The Pretenders. Op nummer 1 staat de eerste rapplaat ooit in de Top 40 en iedereen weet natuurlijk wel welke dit is. Evert heeft destijds een paar knipjes gedaan en dus zit er geen radiorebus plus de oplossing in, geen nieuws en ook de nummer 10 van de Selecter ontbreekt. Maar al met al een zeer fijne lijst die toch ruim 2 uur duurt enne, de carnavalsplaten kun je altijd doorskippen haha. Geniet van één van de eerste Top 40's van de jaren 80, voor het eerst in deze club. Mijn dank gaat natuurlijk naar Evert Stolman, de man die in het verleden ook al verantwoordelijk was voor ontzettend veel Top 40. https://dave76.stackstorage.com/s/95MPRVZsFyuutNn 16 december 20177 jr. bewerkt door dave76
Geplaatst 17 december 20177 jr. Geweldig Dave (en Evert)! Je weet maar nooit wat er hier en daar nog rondzwerft...
Geplaatst 17 december 20177 jr. Auteur Ik ben ook nog het nodige uit 1979 van de Top 40 tegengekomen maar dat is verre van compleet. Deze uit 1980 is nagenoeg compleet.
Geplaatst 17 december 20177 jr. Ieder stukje is meegenomen toch? Maar (nagenoeg) compleet is altijd mooier natuurlijk.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.