Geplaatst 24 juni 20196 jr. rIk was in het weekend bij Sail Scheveningen. Daar was ook de Morgenster. Zijn er nog Delmare medewerkers die daar toch wel een beetje trots op zijn wat er van die schuit geworden is? Grt Rieni. 24 juni 20196 jr. bewerkt door Lokeend
Geplaatst 24 juni 20196 jr. 32 minuten geleden zei Lokeend: rIk was in het weekend bij Sail Scheveningen. Daar was ook de Morgenster. Zijn er nog Delmare medewerkers die daar toch wel een beetje trots op zijn wat er van die schuit geworden is? Grt Rieni. Ik ben daar zeer trots op. Het is een schip dat ik destijds van rederJacques Vrolijk in Scheveningen voor Delmare kocht. Het is nu weliswaar behoorlijk veranderd, maar ik zie het toch nog altijd als 'mijn' schip. Het is met de Norderney(Veronica), en de Ross Revenge(Caroline/Monique) nog één van de weinige zichtbare schepen met een zeezenderverleden. De Morgenster deed ook haar opwachting op Sail in Amsterdam in 2010. Toen schreef ik er het volgende over: https://www.mediapages.nl/nieuws-archief/archief-2010/1172-radio-delmares-morgenster-op-sail-2010 Salut Leendert
Geplaatst 25 juni 20196 jr. Hierbij nog een paar foto's van de Morgenster die niet eerder zijn gepubliceerd. Op de zwart wit foto kun je goed zien dat er een gat in de romp zat. De Morgenster heeft waterschade gehad door een aanvaring , waardoor de machinekamer onder water heeft gestaan. De verzekering heeft reder Jacques Vrolijk gecompenseerd, maar hij mocht er niet meer mee sportvissen op de Noordzee. Tja, en wat kun je dan nog met zo'n schip? Te koop zetten in de hoop dat er een 'gek' komt die het wil kopen. En die kwam...Prijs 37.500 gulden cash Op een andere foto is duidelijk te zien dat er reddingsmateriaal aan boord was. Hopeloos over de houdbaarheidsdatum heen, maar in Libië zouden ze er nu nog goud geld voor geven ivm mensensmokkel. Dan een foto van Gerard van Dam en mij. Gerard kwam geregeld langs om aanwijzingen te geven en bij te sturen. Ik heb in deze periode weer veel van hem opgestoken. We konden het goed met elkaar vinden. Gerard was de dromer en optimist, ik was en ben nog steeds de realist en trapte geregeld op de rem. We waren dus een goed duo. Tot slot, de overzichtsfoto op dek geeft weer hoe de sportvissers op de bankjes zaten . We hebben deze er bewust op gelaten, om duidelijk te maken dat het een promotieboot voor zanger Ray Statson zou worden. De bezoekers konden dan op de bankjes plaatsnemen. Ooit wel eens een zendschip met bankjes gezien? Nee toch? Deze afleidingsstrategie werkte goed, totdat er masten op werden geplaatst. Toen gingen alle bellen rinkelen bij mannen in uniform. Maar dat kon geen kwaad volgens Gerard . In het hol van de leeuw is het goed toeven...We weten inmiddels wel beter. Salut Leendert
Geplaatst 26 juni 20196 jr. Op 25-6-2019 om 20:30 zei Cas: Heb je in die plaats ook je huidige vrouw leren kennen? Dag Cas, Ja, zo goed als. In de aangrenzende gemeente Maasland was ik discjockey in discotheek Vlietzicht. Daar heb ik haar in 1977 ontmoet. Ze was 'een meisje van zestien' en woonde aan de haven in Maassluis. Pal tegenover de ligplaats van de Morgenster. Echter in 1981 hadden we al een huis gekocht en woonden we in Naaldwijk. Haar vader werkte bij Smit International en was vaak weg om schepen te bergen. Ze heeft gelukkig nooit moeilijk over gedaan over de' illegale' bezigheden en vond het ook best wel spannend. Ik heb het door haar liberale opvatting tien jaar kunnen doen. Menig vrouw zou haar geliefde dwingen het niet te doen. En dan kiest de man toch voor het vrouwtje. Bij ons was dat niet nodig. We hebben heel veel vrienden en kennissen overgehouden aan een zeer avontuurlijk episode van ons leven. Het was goed voor beider ontwikkeling. Salut Leendert 27 juni 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.