Geplaatst 27 augustus 20196 jr. Wat mij opvalt is dat er in de periode van 1979 ( en eigenlijk na 1974) weinig beeldmateriaal is geweest van de zendschepen de Martina en de Magdalena , maar ook van de Mi Amigo ,het zijn de Veronica reportages die ons een kijkje geven maar meer ook niet , zijn er niet meer prive opnamen van bijv de Magdalena ??? , van RadioParadijs en de Ross zijn ze erwel na 1981 tot eind 1991 raar dat van de periode 1974 tot eind 1979 niet of nauwelijks beeldmateriaal is , Volgens mij waren er wel tochten naar de schepen in de zomer van 1979 ???
Geplaatst 28 augustus 20196 jr. Sowieso een tocht uit Belgie naar de Magdalena op 15 augustus 1979 waar Ferry Eden in het lunchprogramma Lunch op Zee uitgebreid verslag van doet.
Geplaatst 28 augustus 20196 jr. Pas met de opkomst van de videocamera(Philips,VHS, Betamax) rond 1980 werd er meer gefilmd. Voor die tijd was filmen met 8 mm camera een dure aangelegenheid. Ik denk dit één van de redenen is geweest dat het aanbod daarom erg 'schraal' was. Rob Olthof (SMC) had wel een 8 mm camera en heeft diverse films 'geschoten'.Ook van de trip naar de Martina en de Magdalena. Waarschijnlijk liggen deze tapes bij Martin van der Ven, die het beeldarchief uit zijn nalatenschap beheerd. Vergeet niet dat filmen aan boord niet altijd was toegestaan ivm de 'veiligheid 'van het station. Dus de shots beperken zich tot een deinende boot . Niet erg spannend natuurlijk. Bijgaand een foto van Rob met camera en foto toestel op een trip naar de Ross Revenge(1984) Salut Leendert 28 augustus 20196 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 29 augustus 20196 jr. Zelf ben ik op 18 augustus 1979 met een SMC boottocht mee geweest vanuit Vlissingen, daarbij was het de bedoeling dat alle drie de zendschepen bezocht zouden worden. Maar omdat de schipper de Magdalena en Martina 'niet kon vinden', bleef het bij de MV Mi Amigo waar ik o.a. deze foto van Ad Roberts maakte die tegenwoordig bij elk bericht over Ad opduikt :-) 29 augustus 20196 jr. bewerkt door ometheo
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.