Spring naar bijdragen

Johnny Cor Roth


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Ja, hij viel bij mij binnen toen ik net m'n zendmachtiging had in 1975.

  Lees maar

 

Please login or register to see this link.

 

Toen ie wegging,  en nog een keer m'n naam zag vroeg hij of ik bij Veronica had gewerkt.

Vreselijk aardige man was het.

Later toen ik wel eens kontakt had met  de RCD en ik ook wel eens bij NERA kwam heb ik hem nog wel ontmoet.

 

Hoe oud is ie geworden?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Juul:

Ja, hij viel bij mij binnen toen ik net m'n zendmachtiging had in 1975.

  Lees maar

 

Please login or register to see this link.

 

Toen ie wegging,  en nog een keer m'n naam zag vroeg hij of ik bij Veronica had gewerkt.

Vreselijk aardige man was het.

Later toen ik wel eens kontakt had met  de RCD en ik ook wel eens bij NERA kwam heb ik hem nog wel ontmoet.

 

Hoe oud is ie geworden?

 

 

 

89 Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 3-2-2020 om 19:46 zei andre ph5c:

Las net in de Electron dat voormalig rcd'er Johnny Cor Roth is overleden.

Weet dat hij actief op de piraten in de randstad jaagde, ( Hier in het noorden hadden we Be Muller. )

Kan iemand meer vertellen over deze persoon, heeft hij ook nog iets toemaken gehad met de zeezanderij bijvoorbeeld ?

 

 

Triest te lezen dat hij niet meer onder ons is. Ik heb in de zeezendertijd diverse malen met hem te maken gehad. John  Roth was met name erg betrokken bij de opsporing van radio Delmare. Overal dook hij op. Met name in de buurt van de haven van Scheveningen.

 

We hebben nog eens een wilde achtervolging gehad, toen we vanuit mijn auto met een CB verbinding contact legden met de Epivan die buitengaats lag. Roth pikte dat signaal op en wist ons te traceren. Daarna ontstond  een 'James Bond'-achtige achtervolging die resulteerde in klem gereden worden . Gerard van Dam en Ronald Bakker moesten naar het bureau en bleven daar een nacht. Ik wist voortijdig uit de auto te ontsnappen.

 

Een andere keer kwam ik Roth tegen bij een ondervraging na een mislukte tendertrip  in de haven van Stellendam. Door dichte mist teruggevaren, maar in de sluis lag een douaneschip. De beambten roken onraad en lichtten de RCD in, die ons staande hield. Op het politiebureau  van Ouddorp werden we later verhoord. Boot werd in beslag genomen en maanden later kregen we een dagvaarding. De rechter achtte een bevoorrading niet bewezen  en de zaak werd dus geseponeerd.

 

Ook ten tijde van radio Monique ben ik door hem ondervraagd. De raid op de Ross Revenge  was zijn afscheidscadeau. Zie foto op de Volans in Scheveningen . John heeft een beige poloshirt aan en is op de 'groepsfoto' de meeste rechtse.

 

Bij al deze verhoren viel me op dat ze deden alsof ze alles wisten, maar in feite blufpoker speelden.  Ze wisten veel minder dan ik dacht.

In herinnering nog een uitzending ,waarin Roth over zijn activiteiten vertelt. 

 

Please login or register to see this link.

 

 

Salut

Leendert

Volans na raid_0002_2.jpg

Volans na raid_0004.jpg

bewerkt door Leendert Vingerling
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.