Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jaap Dekker (boogiewoogie pianist) overleden

Featured Replies

Geplaatst

Gisteren werd bekent dat hij vrijdagmorgen is overleden op 73 jarige leeftijd.

https://rtva.nl/2020/02/amstelveense-boogiewoogie-pianist-jaap-dekker-73-overleden/

Chiel Montagne stelde hem voor kinderliedjes te spelen in de boogiewoogie stijl.

https://www.spreekbuis.nl/chiel-montagne-alleen-de-radio-geeft-een-artiest-echt-een-podium-en-bekendheid/

De rest is geschiedenis.

Nico.

Geplaatst

Attent Nico. Bedankt voor het plaatsen van de artikelen. Helaas weer een bekende muzikant overleden. Heb diverse  platen gekocht. Vond het geweldige muziek.

Het verbaast me echter dat er in dit forum geen reacties zijn op het artikel  in de 'Spreekbuis' over' Suske' Montagne. Juul heeft zich beperkt tot de reactie dat er geen onwaarheden zijn vermeld in het artikel, maar dat vind ik een kil juridisch oordeel. Het had van mij ook iets 'warmer' en openhartiger gemogen. Wellicht heeft Juul daar nog een reden voor. Misschien lagen de 'mannen' elkaar niet.

De carrière van Chiel Montagne komt in dit artikel goed voor het voetlicht. Promotor van Franstalige muziek bij Veronica, daarna de Nederlandstalige muziek. Bij de Tros TV de bedenker  van 'Op losse Toeren'.

Geen domme jongen met zijn HBS opleiding. Ik wist niet dat hij aan de wieg stond van het succes van Alexander Curly en de overleden Jaap Dekker. Het verklaart achteraf wel de  'airplay' die deze mannen bij Veronica kregen.

Misschien is het niet te laat om voor Chiel Montagne eens een lans te breken en hem een prominentere plaats te geven, dan de  bekende Veronica iconen van Kooten, Out en Harding.

Ik zie Chiel Montagne als een nog niet ontdekte farao...

Salut

Leendert

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.