Spring naar bijdragen

Archief Veronica


Onno87

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

ik ben heel benieuwd naar jullie ervaring.

 

Zelf ben ik al jaren een groot Veronica fan / verzamelaar van de periode 1959-2001.

 

Tijdens mijn speurtocht ben ik erachter gekomen dat de archieven na 1974 een grote puinhoop is.

 

Onlangs ben ik bij Jan Douwe Kroeske geweest voor het Countdown materiaal, hij vertelde mij dat het Veronica archief na 1989 een puinhoop is geworden. 
 

Regelmatig bestel ik beeld materiaal bij beeld en geluid, echter veel materiaal is geblokkeerd door de licentiehouder. Waaronder Countdown, nederland muziekland en overige producties van Rob de Boer.

Probeer materiaal bij hem te bestellen maar dat lukt tot heden nog niet.

 

In 2006 hebben ze het fantastisch idee gehad om de Veronica story te lanceren. Ben toen bij Piet hofman geweest, hij heeft mij heel veel dingen laten zien hierdoor leek het archief toch weer completer te worden. Helaas is dit nu allemaal gestopt. 
 

Zelf ben ik 32 jaar, misschien wel de jongste Veronica fan.

 

Als er mensen op zoek zijn naar bepaald materiaal van Veronica kan ik misschien helpen.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Onno ? ( ik neem tenminste aan dat je Onno heet )

 

Ik ben de Veronica archivaris van het, in mijn ogen en van mijn generatie, echte Veronica vanaf 1959-1974.

Wij hebben al dat materiaal en zijn daar ook de rechthebbende van  als het over die periode gaat.

 

Inmiddels ben ik ons archief aan het "schonen"   omdat we het gaan onderbrengen "voor de eeuwigheid".

Wel kun je een hoop over onze periode op onze website maar die zal je al wel gezien hebben denk ik.

 

Groet,

 

Juul

 

 

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.