Geplaatst 16 oktober 20205 jr. Wie weet wat er is geworden van de kapitein van de Martina van Radio Delmare Hans Keers?
Geplaatst 17 oktober 20205 jr. Op 16-10-2020 om 10:36 zei Lokeend: Wie weet wat er is geworden van de kapitein van de Martina van Radio Delmare Hans Keers? Ik moet je teleurstellen. Ik heb geen idee. De laatste keer dat ik Hans heb gezien, was in september 1979 in de haven van Stellendam. We werden daar aangehouden in een klein bevoorradingsbootje, na het passeren van de sluis. Hans was zo slim om ongemerkt te verdwijnen. De Martina was een voormalige haringlogger van rederij Jacques Vrolijk uit Scheveningen. Toen het slecht met de visserij ging, gebruikte Vrolijk zijn schip voor de sportvisserij en werd het ook wel eens ingezet voor zeezendertrips naar de radioschepen van Veronica , Noordzee en Caroline. Hans had het schip gekocht om er vracht mee te gaan vervoeren, maar door financiële problemen lag begin 1979 zijn schip aan de ketting. Delmare opperhoofd Gerard van Dam kwam dit 'ter ore' en sprak met hem af om de uitstaande schuld van 5000 gulden in te lossen, op voorwaarde dat we (tijdelijk) zijn schip konden gebruiken als 'zendschip'. Hans ging hiermee akkoord, niet wetende wat voor ellende hem boven het hoofd zou hangen. Het zou een bewogen half jaar worden. Eind oktober 1979 stopte het Delmare avontuur. Hans gaf zich 'gewonnen'. Het schip werd vervolgens in Willemstad aan de ketting gelegd. Sindsdien heeft niemand meer iets van hem vernomen. Ik ben na Delmare met alle medewerkers in contact gebleven ,maar Hans Keers was een soort fantoom geworden:onzichtbaar en onvindbaar... Er is nog wel een Facebook account van hem, maar er zijn geen updates geplaatst sinds juni 2018. https://www.facebook.com/hanskeers Salut Leendert
Geplaatst 17 oktober 20205 jr. Dag Leendert, Mogelijk is je conclusie dat Hans Keers zijn Facebook voor het laatst in juni 2018 heeft ge-update wat kort door de bocht. In juni 2018 heeft hij voor het laatst iets "openbaar" gepost. Je moet hem eerst als vriend toevoegen (via een uitnodiging) om al zijn postings te kunnen zien. Ik weet dat je geen Facebook hebt, misschien iets voor Marjo om te proberen.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.