Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ik denk dat jullie het goed verwoorden, Eric en Juul.

Ik weet van mezelf dat ik niet altijd even tactvol ben (Mea culpa) al ben ik tegenwoordig een stuk milder.

Maar daar gaat het nu even niet om.

Het punt is dat ik me kwetsbaar op stel en vervolgens reacties krijg van mensen die niet begrijpend kunnen lezen.

Dat leidt regelmatig tot verkeerde conclusies en aannames waarop ik me dan vervolgens weer moet gaan verdedigen.

Tussen de regels dóór lezen is trouwens ook nog een kunst.

En dan heb je tot slot nog de mensen die van oorsprong helemaal niet bij de discussie betrokken zijn maar wel vanaf de zijlijn dingen roepen die niet ter zake doen.

Enfin, ik ben diep geraakt door de mensen die wél de moeite hebben genomen een donatie te doen en had nooit verwacht dat ik nu al ruim € 500 heb binnen gehaald.

Kennelijk heb ik toch een gevoelige snaar geraakt bij diegene die mijn hobby station de moeite waard vinden.

Wat mij betreft sluiten we dit draadje nu af!

Geplaatst
  • Populair bericht

Rob V schreef:

En voor ik nu weer mensen over me heen krijg met de reactie maar Veronica was commercieel en het ging dus om je "brood" en dit is "maar" hobby, begrijpen inderdaad niet waarom het gaat. Namelijk de relatie tussen radiostation en luisteraars.

En de drang om te willen zenden, je eigen geluid laten horen.

Ik heb altijd geroepen dat ik radio TPOT voor me zelf heb.

Dat is nog steeds zo, maar na 5 jaar is er toch een publiek gekomen voor mijn eigenwijze muziek keuze.

En het zijn er niet veel, zo rond de 50 a 150 maar ze zijn er wel en laten van zich horen.

Ze zijn begaan met je radiostation, volgen FB en reageren met een mailtje of een helpende hand.

Dat stukje, de luisteraar welke ik als risico zag, juist deze mensen zorgen er voor dat je een gemeenschap geworden bent.

Ik heb geleerd dat het wel belangrijk is, het krijgen van waardering voor datgene waar je mee bezig bent.

Niet van vrienden, je buurman of vrouw, nee van wild vreemden.

Mensen die ik niet kende, mensen die je input geven dat jou hobby radiostation een verrijking is in hun leven.

Nu niet dramatisch hier over doen, maar dat je product in de smaak valt.

En ja ik vraag geen geld, corona heeft mij hard getroffen maar niet financieel.

Radio TPOT bestaat uit een kleine kern mensen, erg klein, en allen hebben de neuzen naar dezelfde kant staan.

Voorop staat de gezamenlijke beleving en het grote plezier wat er gezamenlijk aan beleeft wordt.

Als ik kijk naar mijn cliënten, met hoeveel passie en vuur zij hun programma's maken.

Daar spat elke week het radio vuur van af, en dat hoor je ook weer terug op de radio.

Zij zijn radio aan het maken, puur uit emotie en niet gebonden aan een format.

En zij behoren tot een minderheid welke in radio land niet of gewoon niet aan bod komt.

Daar put ik mijn motivatie uit, als er weer dingen stuk gaan en ik weer bij de spaar rekening moet omdat mijn hobby geld op is.

Maar als dit op is en je wilt wel wat met je drive doen, ja dan ga ik ook over een drempel en ga geld vragen.

Bedoel je hebt een radio station van af niets opgebouwd, en dan mag het hobby zijn, maar mijn hobby is geen hobby meer.

Een hobby doe je er bij, waar ik nu mee bezig ben, daar ben ik 24/7 mee bezig.

Het is mijn passie iets anders kan ik er niet van maken 😇

Het is een heel stuk geworden, komt zo uit mijn hart in een poging om te beschrijven wat iets met je doet, wat LPAM met je kan doen.

Theo

Geplaatst
  • Populair bericht

Dat is dus het gevoel als radio maker. Wat velen niet beseffen is hoeveel energie er in gaat zitten om iets op te bouwen.

Neem nu Harm. Begon al jong aan allerlei radio avonturen. Kwam in aanraking met de brave borst alhier met wat vragen over een micro AM zendertje, want ergens kriebelde het bij hem. Dat was het begin. Van het 1 kwam het ander, met de komst van LPAM. Een lange weg om tot resultaat te komen, het hoofdbreken over een site, de techniek bij elkaar harken, de software bij elkaar zoeken, op zoek naar muziek, kennis vergaren, etc. etc. Eindelijk staat er dan nu wat, wat gezien en gehoord mag worden. En ik ga er geen geheim van maken, ik heb daar ook een beetje aandeel in gehad en het doet ook mij pijn als Extra AM zou moeten verdwijnen. Niet om mezelf maar omdat er een stukje mediawerk stuk gaat. Want ik weet hoe het is om noodgedwongen het radio maken te moeten opgeven.

Nu de luisteraar. Wat mij verbaast is als het om het laatste uur van een off-shore station gaat men betrokken is. Men luistert naar het laatste uur en menigeen pinkt een traantje weg. Geen kwaad woord over Caroline dat het niet "jouw" station was, geen kwaad woord dat Veronica niet "jouw" station was. Niemand die de opmerking maakt: "tja ze deden het illegaal dus jammer".

En nu ............. ????

Is het nodig om dingen te melden die niet ter zake doen? Appels met peren vergelijken? Of melden dat je geen cent geeft, vanwege een "botte" reactie? (Die "botte" reactie  kan ik me voorstellen. Een kwestie van actie vs. reactie)

Okee, Extra AM mag misschien niet "jouw" zender zijn maar laat het daar dan bij. (Maar misschien is het morgen een andere zender, wel "jouw" zender!!) Ik kan me voorstellen dat Harm (enigszins gefrustreerd) zich uit met "je snapt er geen reet van".

Dat is klaarblijkelijk te "bot", dus Harm in het vervolg reageren met: "Je snapt er geen kontje van".

Dat is het laatste wat ik erover kwijt wil.

Rob V.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.