Geplaatst 12 augustus12 aug 12 uur geleden zei Jochem Bootsma:Dag allen! Ik heb deze afleveringen een tijd terug gedigitaliseerd en sindsdien er niets aan gedaan... kan zijn dat ze dus niet zo goed klinken als ze zouden kunnen klinken. Het zijn ook erg oude tapes, dezelfde waarmee Leo de Ruiter ook moest werken voor terugblikken in latere jaren.Een ander ding: op al mijn lijsten (best een aantal) ontbreekt die 10 juli datum. De afleveringen lopen qua nummers wel goed door. Dat klopt allemaal. Maar er zou een pauzeweek kunnen zijn geweest tussen 3 en 17 juli. Dat wordt dan weer tegengesproken door het bericht hier.Anyway... 😉 maakt voor de inhoud niet veel uit! Hier deze (en meer) afleveringen uit 1978. Over UFO's, dromen, magnetisme, excorcisme en radiësthesie.TransferNow5 bestanden zijn beschikbaar om te downloadenKlik om toegang te krijgen tot de download van 5 bestanden 2.24 GB met TransferNowHeel veel dank @Jochem Bootsma 12 augustus12 aug bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 12 augustus12 aug Populair bericht 39 minuten geleden zei F Pruim:Geweldig Jochem, vijf afleveringen nog wel! Wederom enorm bedankt. Ik zal eens kijken of ik zelf de geluidskwaliteit kan opkrikken. Als dat lukt koppel ik dit terug.🍀Bij mij is het redelijk goed te beluisteren. Wel uniek, want dit betreft de allereerste uitzendingen van de officiële start van Het Zwarte Gat. Nogmaals dank @Jochem Bootsma
Geplaatst 12 augustus12 aug 13 hours ago, Jochem Bootsma said:Dag allen! Ik heb deze afleveringen een tijd terug gedigitaliseerd en sindsdien er niets aan gedaan... kan zijn dat ze dus niet zo goed klinken als ze zouden kunnen klinken. Het zijn ook erg oude tapes, dezelfde waarmee Leo de Ruiter ook moest werken voor terugblikken in latere jaren.Een ander ding: op al mijn lijsten (best een aantal) ontbreekt die 10 juli datum. De afleveringen lopen qua nummers wel goed door. Dat klopt allemaal. Maar er zou een pauzeweek kunnen zijn geweest tussen 3 en 17 juli. Dat wordt dan weer tegengesproken door het bericht hier.Anyway... 😉 maakt voor de inhoud niet veel uit! Hier deze (en meer) afleveringen uit 1978. Over UFO's, dromen, magnetisme, excorcisme en radiësthesie.TransferNow5 bestanden zijn beschikbaar om te downloadenKlik om toegang te krijgen tot de download van 5 bestanden 2.24 GB met TransferNowHeel erg bedankt! Mooi kado voor het einde van de vakantie periode 👌😎
Geplaatst 12 augustus12 aug Populair bericht 4 minutes ago, Jan Veenstra said:Bij mij is het redelijk goed te beluisteren. Wel uniek, want dit betreft de allereerste uitzendingen van de officiële start van Het Zwarte Gat. Nogmaals dank @Jochem BootsmaJa, zijn ze prima te beluisteren. De eventuele lichte ruis geeft extra authenticiteit, haha.
Geplaatst 12 augustus12 aug Populair bericht Weer helemaal top dit Jochem. Ben paar dagen op vakantie dus ze moeten even wachten dit keer.Weer enorm blij met deze 4 aanwinsten! Nogmaals dank!
Geplaatst 13 augustus13 aug Populair bericht Zeer bedankt voor de programma's Jochem. Ik ga er weer met plezier naar luisteren.Groetje,Martin
Geplaatst 13 augustus13 aug Populair bericht Op 12-8-2025 om 09:16 zei Sootje:Ja, zijn ze prima te beluisteren. De eventuele lichte ruis geeft extra authenticiteit, haha.Ja, inderdaad. Dat had je op de mooie middengolf. Hahaha
Geplaatst 13 augustus13 aug Auteur Populair bericht Ja ik vind dat zelf ook wel bijdragen aan de sfeer altijd eigenlijk! ✨️
Geplaatst 13 augustus13 aug Populair bericht 5 uur geleden zei Jochem Bootsma:Ja ik vind dat zelf ook wel bijdragen aan de sfeer altijd eigenlijk! ✨️In de jaren 70 had ik een zakradio waar ik altijd onder de dekens naar de middengolf zat te luisteren. Wie kent Radio Luxemburg niet? Een piepje, kraakje of een ruis is voor mij geweldig, Nogmaals dank @Jochem Bootsma Velen hier genieten van je bijdrage. Dank zij jou hebben wij de komende dagen weer veel luisterplezier. 13 augustus13 aug bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 14 augustus14 aug Populair bericht 18 uur geleden zei Jan Veenstra:Wie kent Radio Luxemburg niet? Een piepje, kraakje of een ruis is voor mij geweldigEn wat dacht je van de 'geweldige' middengolf fading van het radiostation? ;-)
Geplaatst 15 augustus15 aug 21 uur geleden zei Robin Westhof:En wat dacht je van de 'geweldige' middengolf fading van het radiostation? ;-)Radio Luxemburg had vaak last van fading in de avonduren. De Mexicaanse hond komt je ook wel bekend voor. Veroorzaakt door twee zenders die vlak naast elkaar op de frequentie uitzonden. De Middengolf is voor mij wel een van de mooiste banden. Gelukkig had ik bij Radio 5 geen last van. Die zender stond op het voormalige zenderpark in Flevoland.
Geplaatst 20 augustus20 aug Populair bericht Ik ben blij met de als laatst gedeelde afleveringen. Alleen vind ik ze een stuk minder dan de afleveringen uit de jaren 80 en 90. Ze waren blijkbaar nog zoekende naar hoe het programma in een juiste vorm te gieten.Leo de Ruiter raakte pas in 1981 betrokken bij het programma. Zijn invloed heeft het programma veel goeds gebracht. 20 augustus20 aug bewerkt door Botia
Geplaatst 21 augustus21 aug Populair bericht 23 uur geleden zei Botia:Ik ben blij met de als laatst gedeelde afleveringen. Alleen vind ik ze een stuk minder dan de afleveringen uit de jaren 80 en 90. Ze waren blijkbaar nog zoekende naar hoe het programma in een juiste vorm te gieten.Leo de Ruiter raakte pas in 1981 betrokken bij het programma. Zijn invloed heeft het programma veel goeds gebracht.Klopt, @Botia In het begin van de 500ste uitzending hebben ze het er nog over. "We praten allemaal zo netjes. Het lijkt de AVRO wel" 🤣🤣 Let wel dat die uitzendingen die we hebben gekregen nooit zijn bewaard. We hebben uniek materiaal. 21 augustus21 aug bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 31 augustus31 aug Op 21-8-2025 om 18:50 zei Jan Veenstra:Klopt, @Botia In het begin van de 500ste uitzending hebben ze het er nog over. "We praten allemaal zo netjes. Het lijkt de AVRO wel" 🤣🤣 Let wel dat die uitzendingen die we hebben gekregen nooit zijn bewaard. We hebben uniek materiaal.Hahaha😁Ik besef me dat het uniek materiaal is. Maar mij kunnen deze afleveringen me helaas maar weinig boeien.
Geplaatst 31 augustus31 aug Populair bericht Ben er wel blij mee, leuk om ook te zien en horen hoe het programma zich in de tijd heeft ontwikkeld. Dat heb ik zelf toen niet bewust meegemaakt. De uitzendingen op radio 5 middengolf zorgde wel voor iets extra’s , maakte het voor mijn extra “eng”De voorspellingen voor een aankomend (nieuw) jaar geven een mooi beeld over hoe men in die tijd aankeek tegen wereldproblemen zoals de koude oorlog en conflicten zoals de Golfoorlog.Maar persoonlijk ben ik nu meer fan van de spannende verhalen over spokende Kastelen, en uitzending met een achtergrond in de historie of geschiedenis van een bepaalde plek of gebouw. 31 augustus31 aug bewerkt door Camal
Geplaatst 6 september6 sep Ik las dat van 1 januari 1979 tot 26 maart 1979 Het zwarte gat een programma item in De radio show was. https://radiopedia.nl/wiki/Het_zwarte_gat_(VOO)Ik vraag me af of die items ook nog bewaard gebleven zijn..
Geplaatst 7 september7 sep Populair bericht 20 uur geleden zei Botia:Ik las dat van 1 januari 1979 tot 26 maart 1979 Het zwarte gat een programma item in De radio show was. https://radiopedia.nl/wiki/Het_zwarte_gat_(VOO)Ik vraag me af of die items ook nog bewaard gebleven zijn..In de 500ste aflevering van het Zwarte Gat hoor je de juiste geschiedenis over het ontstaan van het Zwarte Gat. 7 september7 sep bewerkt door Jan Veenstra
Geplaatst 8 september8 sep Heeft iemand misschien de allerlaatste aflevering van het zwarte gat? Ik was toen geëmigreerd en heb de laatsten helaas nooit gehoord.
Geplaatst 9 september9 sep Zo ver ik weet zijn er hier niet eerder zulke “recente” uitzendingen gedeeld. Zo ver als ik kan zien is 609 de laatst gedeelde. Alles wat daarna nog is uitgezonden is nooit eerder gedeeld, volgens wiki het jaar 1994 , uitzending 610-661. Nu je dit zo noemt maakt het mij wel nieuwsgierig naar de laatste uitzending(en). Begintijd hebben we al vaker gehoord, slot kan ik mij jij niet meer herinneren. Al zal dat meer in teken staan van de afsluiting en niet zo zeer van het paranormale.
Geplaatst 10 september10 sep Die laatste uitzendingen stonden toch in het teken van de moord op Andrea Lute of Luten? Ik weet niet beter of na de pogingen om de moordenaar paranormaal op te sporen stopte de uitzendingen. Maar daar had het volgens mij niet direct mee te maken. We hebben het hier al eens eerder over gehad zegt een vaag belletje in mijn hoofd.
Geplaatst 10 september10 sep Populair bericht 10 uur geleden zei F Pruim:Die laatste uitzendingen stonden toch in het teken van de moord op Andrea Lute of Luten? Ik weet niet beter of na de pogingen om de moordenaar paranormaal op te sporen stopte de uitzendingen. Maar daar had het volgens mij niet direct mee te maken. We hebben het hier al eens eerder over gehad zegt een vaag belletje in mijn hoofd.Klopt helemaal en is al eens eerder over geschreven. Het stoppen van Het Zwarte Gat heeft inderdaad niets met de uitzendingen van Andrea Luten te maken, maar vanwege het feit dat Veronica uit het omroepbestel ging om commercieel verder te gaan. Dat was de reden. De uitzendingen over Andrea Luten was inderdaad de laatste uitzendingen.
Geplaatst 10 september10 sep Heeft niemand die uitzendingen? Ik ben ook heel benieuwd hoe de laatste uitzending is gegaan....
Geplaatst 14 september14 sep On 9/11/2025 at 1:50 AM, Ljf said:Heeft niemand die uitzendingen? Ik ben ook heel benieuwd hoe de laatste uitzending is gegaan....Het hoogste aflevering nummer wat ik nu heb is 609: Graancirkels in Drenthe. Ik ben nu zelf ook nieuwsgierig naar de laatste uitzending... 15 september15 sep bewerkt door Sootje
Geplaatst 14 september14 sep Populair bericht Even een twijfel hier, weet een van jullie of alle afleveringen over spookkastelen eerder al zijn gedeeld? Vandaag hoorde ik in uitzending 219 een vooraankondiging, namelijk die van (spook) kasteel Tongelaar en de geest van Floris de Zwarte (aflevering 220).Nu klinkt dit enigszins bekend, maar misschien ook wel gewoon door deze vooraankondiging.(Die heb ik inmiddels al vaker voorbij horen komen).Er zijn natuurlijk ook losse Fragmenten gedeeld van uitzendingen.Zo ook de jubileum fragmenten met Klaas Drupsteen. Ik twijfel nu dus even. En bestaan alle afleveringen van de spookkasten nog?Voor mij zijn dit soort verhalen wel de meest spannende, ook om nu zo terug te horen. Maar ook meer tijdeloos.Ufo uitzendingen zijn leuk, maar met alle kennis en filmpjes van nu voelt dat net even meer gedateerd en achterhaald misschien. 14 september14 sep bewerkt door Camal
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.