Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

De aankondiging van Wim van Egmond.... Vanaf een "enigszins" woelige Noordzee.... Als Wim toen eens wist wat hem letterlijk en figuurlijk een aantal uren later boven het hoofd hing.... :( 

Heeft iemand trouwens de opname van Caroline dat het signaal wegvalt tijdens "Satellite" van The Hooters???

Henk Kruize

Geplaatst

Dank,

Ja, ik had het kunnen weten dat het op de site van Offshore Echoes stond, maar het is alleen het laatste fragment, toch zou het leuk zijn om het hele programma van Pat Brooks te horen. Misschien dat iemand dat ooit online zet.

Fijne dag verder

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Roel Dickse:

Roel, 

Deze opname loopt van 01.50 tot 02.57 uur. 

Dus zo tegen 3 uur Engelse tijd knapt de mast.

Formeel is dus 25 november 1987 de laatste dag van uitzending vanaf de Ross Revenge voordat dit gebeuren plaats vond.

Wel begrijpelijk dat forumleden hier opmerkingen hebben geplaatst, want Radio Monique was dan de 24ste voor het laatst in de lucht.

Gerard

Geplaatst
  • Populair bericht

Dank je wel Roel voor het plaatsten van de opname van Pat Brooks.

Het is een uniek uur en tevens ook een "triest" uur want het was voor de laatste keer dat Caroline/Monique met "high power" uitzonden. De nieuwe masten erna waren uiteraard goed bedoeld maar konden niet de "power" van de hoge mast evenaren.

Toen Caroline uit de lucht ging was dat nog niet het moment dat de mast afbrak, op dat moment brak de draad van de antenne, naar het schijnt is Chicago het nog gaan inspecteren, maar niet veel later brak, door metaalmoeheid, de mast vanaf de bodem af. Ik heb al "tig" keer de video opname van Ad Roberts bekeken en beluisterd waar de mast afbreekt maar het geeft mij als kijker nog altijd kippenvel. En daarom veel respect voor degene die toen aan boord waren en dit mee moesten maken...    :( 

Henk Kruize

Geplaatst
3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

....maar niet veel later brak, door metaalmoeheid, de mast vanaf de bodem af....

Voor zover ik heb begrepen was het geen metaalmoeheid maar het resultaat van de zeer heftige storm een paar weken eerder. Dick Verheul zat toen aan boord samen met Sebastiaan Black en en Luc Dardin. Dick vertelde dat hij die ochtend amper in staat was om een uitzending te verzorgen. De storm was zo heftig dat op het vaste land maar weinig zenders nog actief waren, of zoals Dick vertelde: alleen Monique/Caroline vanaf de Ross en BBC 4 LW. Door deze uitzonderlijke storm zou de Ross meer dan 30 graden slagzij hebben gemaakt en dat was meer dan de mast aankon. Hierdoor werd hij verzwakt en was het wachten op een breuk.  

Ik heb ooit de uren van die dag gehad van zowel Monique als Caroline. Dick die zijn best deed om een programma te maken en op sommige momenten prikte de Engelsen op Caroline zijn pogingen door in hun uitzending. Helaas, niet meer teruggevonden.

3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Ik heb al "tig" keer de video opname van Ad Roberts bekeken en beluisterd waar de mast afbreekt maar het geeft mij als kijker nog altijd kippenvel.

Zat Ad aan boord? Lijkt me niet, ik heb hem er nooit over gehoord. Hij was in die periode wel op Monique te horen, maar dan vanaf tape.

Geplaatst

Ik schreef het al eerder, wat ook meespeelde was dat de mast hol was en van boven niet was afgestopt.

Ik herinner me nog dat ik onderaan de mast op de lasverbinding met het dek roest aan het weg bikken was en er plotseling bruin water uit spoot. Dat was in mei 1986...

Geplaatst
  • Populair bericht
4 uur geleden zei Vincent:

Voor zover ik heb begrepen was het geen metaalmoeheid maar het resultaat van de zeer heftige storm een paar weken eerder. Dick Verheul zat toen aan boord samen met Sebastiaan Black en en Luc Dardin. Dick vertelde dat hij die ochtend amper in staat was om een uitzending te verzorgen. De storm was zo heftig dat op het vaste land maar weinig zenders nog actief waren, of zoals Dick vertelde: alleen Monique/Caroline vanaf de Ross en BBC 4 LW. Door deze uitzonderlijke storm zou de Ross meer dan 30 graden slagzij hebben gemaakt en dat was meer dan de mast aankon. 

Bron: AD 17-10-1987

D70019CB-9F70-45E7-AF71-BEF55A825F17.jpeg

bewerkt door thijs5326

Geplaatst
2 uur geleden zei Vincent:

Zat Ad aan boord?

Ja sorry, ik zat verkeerd, het was de videoband van Stuart Russell. Ik versprak me omdat ik tijdens het typen van het bericht naar een oude band van Ad zat te luisteren... :) tja... leeftijd he?

Thanks for the reminder

Henk Kruize

Stuart Russell a.k.a. Nigel Harris......

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.