Geplaatst 20 december 20223 jr. Populair bericht Bijna 9 jaar geleden werd opeens duidelijk wie er achter deze obscure plaat zat, de namen opnoemen van alle Veronica medewerkers met orgelbegeleiding. Je kunt het nog eens teruglezen, halverwege deze pagina: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Opmerkelijk bleek dat degene die dit balletje aan het rollen bracht al jarenlang een goede kennis en zakelijke relatie van mij is. Wellicht vanwege dat laatste hebben we het nooit over Radio Veronica gehad. We hebben vreselijk moeten lachen toen die gemeenschappelijke deler bekend werd en recentelijk mocht ik één van de weinig geperste exemplaren ontvangen. Ik deel hierbij exclusief de audio van kant A (vocaal) en B (instrumentaal): Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 december 20223 jr. De titel en uitvoerenden volgens Shazam:: Tu Mat Bole Sasuliya - Bhupendra Khatana
Geplaatst 21 december 20223 jr. Bedankt Vincent ken het nummer maar niet de uitvoerende was het niet een project voor een schol opdracht ,.
Geplaatst 21 december 20223 jr. Populair bericht En dit is de hoes met "Bah" aantekening van Rob Out. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 9 mei 20233 jr. 2 uur geleden zei Serooskerke2012: Wat staat er op de B kant? Antwoord stond in de eerste post van Harm ! Kabaret voor de overlevenden - kant A en B.mp3 ~ pixeldrain
Geplaatst Donderdag om 15:05 3 d. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Met dank aan Harm en vier jaar later hier nogmaals “Voor De Overlevenden” aangevuld met een soort eerbetoon van Will Luikinga (op hetzelfde muziekje) aan een aantal adverteerders op Radio Veronica. Ik weet helaas niet meer wie de gulle gever van laatstgenoemde file was en ook niet of dit destijds (wel) op de radio is uitgezonden maar het melodietje kwam me ergens bekend voor.Wat mijn aandacht trok is dat op het label van de single drie schrijvers vermeld staan. K.Young, Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren en P.van Pagé. Die laatste, zo wist ik, was lid van het Hilversumse Cabaretgroepje “Voor De Overlevenden” en heeft de Nederlandse tekst geschreven. Maar wie waren de andere twee personen met de Engelstalige namen en brachten zij eerder het nummer (het origineel) uit? Ik kon het niet vinden en het lukte me ook niet om iemand van de cabaretgroep te bereiken en het te vragen.Maar begin deze week kwam ik op het idee om het middels AI te proberen en met een beetje van mezelf en een beetje van ChatGPT is het gelukt. Ik kwam erachter dat de auteurs Kenny Young en Perry Ford (=Brian Pugh) zijn en het origineel van “Voor De Overlevenden” de Vietnam war protest song van de groep “Everybody’s Children” is getiteld “The Time Is Now”. Het nummer stond in 1970 vier weken in de Nederlandse Tipparade.In 1980 werd “The Time Is Now”, ditmaal onder de artiestennaam The Children Of The World en gezongen door Ellen Foley en Jimmy Hall, alarmschijf in de Nederlandse Top 40. Het nummer stond 5 weken in de lijst en behaalde de 19 plaats.
Geplaatst Donderdag om 15:24 3 d. nog een kranten artikel. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren En dit is wat ik er op onze website heb geschreven: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Donderdag om 15:29 3 d. bewerkt door Juul
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.