Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

• Moby changed the title to RNI 160571 Top 50 David Rodgers 15u00 17u00
Geplaatst
  • Populair bericht

Uitgezonden nog geen 24 uur na de grote brand aan boord van de Mebo-II. Ferry Maat liet ooit weten dat hij vlak na de brand een aantal dagen live aan boord programma's had gemaakt en hij bemerkte toen hij later thuis kwam dat al zijn meegenomen kleding nog naar rook stonk.... tja, ze moesten toen wel improviseren daar aan boord.

Onvergetelijke jeugdsentiment dit.... Ze noemen ons nu allemaal "boomers" maar ik heb een fijne jeugd gehad met deze radio momenten..

Bedankt voor het delen van deze opname.

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Hier ben ik nog geweest, er was elke 2 jaar de "Firato" in de RAI in Amsterdam maar in 1973 ging de "Firato" niet door dus besloot de RAI zelf de tentoonstelling "HiFi Rai" te organiseren. Hier was een studio opgesteld van Radio Noordzee.

Wel werd er in 1974 weer een "Firato" georganiseerd. Ik was er elke 2 jaar, lekker struinen door alle stands met de nieuwste "HiFi" wondertjes en thuis komen met een flink aantal plastic tassen met folders.... ze liggen nog allemaal op zolder.

Mijn eerste "Firato" bezocht ik in 1971...

Wat is jullie beleving van de "Firato"????

henk kruize

hifi rai.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog
afbeelding toevoegen

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Ha, de Firato.

Destijds hier in het Oosten van Nederland was daar weinig belangstelling voor.

Hier was 'Oerend Hard' ( Normaal) Høken en hard werken belangrijker dan belangstelling voor allerlei nieuwe apparatuur.

Hier namen ze eerst de Philips TV en Audio gidsen mee naar huis vanuit de winkel als er iets nieuws moest komen.

En werd de sok met guldens omgekeerd na wekenlange discussies.

Ikzelf ging zo'n beetje van 1978-1985 samen met Geurkink, de zendertechnicus met de geurvreters😁 naar de Firato.

Het was interessant wat je daar allemaal kon bekijken en testen.

Je kwam letterlijk met stapels aan folders weer thuis.Zoals Henk ook al deed.

Een heel interessant dagje uit.

En kocht in 1979 mijn eerste MFB Philips set toen, dankzij de Firato.

Later ben ik Alle audio apparatuur van Philips gaan verzamelen,En nu staat het thuis tot aan de nok aan toe bijna vol met vintage Philips apparatuur.

IMG_20230226_160712293.thumb.jpg.5fb013bd354451f99263c2455f64b331.jpg

bewerkt door Moby

Geplaatst

Ik ging ook altijd naar de Firato. Bij de de introductie van de CD-speler vroeg ik in mijn naïviteit hoe de ik cd "scherp" moest zetten. De jongedame die de demonstratie verzorgde snapte niet wat ik bedoelde…..Toen ik het apparaat kort daarna in huis had ontdekte ik de pauze-knop…

Geplaatst

Ja die Firato.

In 1984 werkte ik op het postkantoor en we hadden een bedtijf als klant wat handelde in videos, Scala.

ik kon er gratis in en mocht in hun stand aan de bar zitten met luchtig geklede dames en een biertje drinken😁.

Verder weet ik dat Unique toen ook aanwezig was en die zat in de stand van Iemke Roos.

Leuke dag gehad.

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Wat een Geluk had je destijds Martin.Gratis is altijd goed,en nog wel met luchtige dames!😉

Ik zat in de trein naast een man met behoorlijk geurende schoenen🙄

RNI 19720814 10u00 11u00 Alfred Lagarde Expresso

https://pixeldrain.com/u/1RveVrci

Met dank aan Martinja

bewerkt door Moby

Geplaatst
  • Populair bericht

Met Dave Rodgers (geen David) heb ik in 1974 nog samengewerkt op de Jeanine van Radio Atlantis. Hij was een van de Engelse deejays die zonder probleem wekenlang aan boord van het zendschip kon blijven. Aardige vent, en daarnaast was hij ook technisch aardig onderlegd. Wel altijd gekleed in truien die weleens een wasbeurt konden gebruiken... 😉

Piet (aka Peter de Vries).

Dave Rodgers.jpg

bewerkt door Piet van der Vooren

• Moby changed the title to RNI 160571 Top 50 Dave Rodgers 15u00 17u00
  • Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.