Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

In 1978 en 1979 was "Prodihaag" een van de dekmantels van Radio Delmare. Toen de Aegir in September 1978 werd geparkeerd bij de autoriteiten begon men een cassette service met DelMare programma's. Of er ook veel van die cassette's zijn verkocht weet ik niet, maar ik heb ooit 2 digitale kopietjes (Harm Koenders) kunnen vinden. Ooit is hier de vraag gesteld of er ook echt wel van die Prodihaag cassette's ooit geleverd zijn, dus... wie heeft er nog meer????

Leuk om eens naar te luisteren en horen van Rob van de Meer "We zenden uit uit vanaf een Philips C60 cassette bandje..."   :) 

Ook zou ik graag eens een kopie van de fameuze "Radio Hollandia"  cassette's willen horen.. is er iemand van de medeforum leden die ze ooit heeft gehad? In het boek van Ferry Eden "De Vlaamse Tack van de zeezenders" staat een foto van een van die Hollandia cassette's.

Enfin, lekker luisteren naar Rob van de Meer en Astrid de Jager.

Rob van de Meer   https://pixeldrain.com/u/ZSjYJSwq

Astrid de Jager      https://pixeldrain.com/u/snrTJuXj

Fijne Zondag

Henk Kruize

delmare 01.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog
zoveelste tikfout... :(

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Albatrosstudio:

Ik heb er wel een aantal van Delmare. Destijds rechtstreeks besteld bij Prodihaag.

Bedankt Douwe

en de groetjes uit Geldrop

Henk Kruize

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik heb er een stuk of 4/5 cassettes waarvan een aantal in die typisch gele kleur. Gekocht via een advertentie in het Free Radio Magazine en wat ik me nog kan herinneren ook best snel in huis destijds. Hierbij 3 uitgewerkte uren. Rene de Leeuw December 1978, Astrid de Jager Januari 1979 en De Delmare Story Rene de Leeuw. 

IMG_0319.jpg

IMG_0320.jpg

IMG_0321.jpg

Dit heb ik van Hollandia. Gemaakt voor 19 oktober 1978, twee uur Berk in Uitvoering met Tony Berk. Tony heeft het over de cassette service van Hollandia. "Na 2 uur komt Will Luikinga als u zich daar ook op geabonneerd heeft. Mijn cassette kunt u morgen weer horen om 12 uur"

IMG_0322.jpg

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht

Bedankt voor de opnames van Radio Hollandia, ik zal eerlijk zijn... het viel me een beetje tegen. Het leek me een beetje "uurtjes vullen radio", daar wil ik mee zeggen dat lijkt alsof Tony gewoon zijn lijstje met platen afwerkt zonder "origineel" te zijn en de 2 uurtjes gewoon zo snel mogelijk vol te maken. Maar misschien denken jullie daar anders over, ieder zijn eigen mening.

Misschien maar goed dat dit nooit via de zenders aan boord van de Mi Amigo is uitgezonden, maar.. ja, dat is mijn visie.

Maar, toch leuk om eindelijk, na 45 jaar eens te horen hoe Radio Hollandia klonk.

Bedankt voor het delen.

Henk Kruize

Geplaatst

Dank voor de leuke cassettes van radio Hollandia. Is er eigenlijk meer bekend over deze cassettes zoals hoeveel er gemaakt zijn? En door wie?

Fred Boon

Geplaatst
  • Populair bericht

Ik persoonlijk vond Tony Berk best leuk klinken. Wat ik hoorde in zijn programma maakten Joost de Draaijer En Will Luikinga ook programma's. Ook was er een Radio Hollandia top 50. Mocht iemand hier nog uren van hebben, dan zou ik er ook heel blij mee zijn!!

Ik heb nog 2 non stop gouwe ouwe uurtjes liggen van Radio Hollandia. Allebei van waarschijnlijk 19-10-1978, dezelfde datum als Tony Berk. Ik zou helaas niet meer weten waar ik deze opnamen vandaan heb...

https://pixeldrain.com/l/7E8dUEqb

Groeten,

Wim

bewerkt door Sapuripong

Geplaatst
  • Auteur
1 uur geleden zei Sapuripong:

Ik zou helaas niet meer weten waar ik deze opnamen vandaan heb...

Misschien heb je ze van "Utopia productions"???   :)  :)  :)  ... just kidding....   :) 

Groet

Henk Kruize

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.