Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio Caroline 17 Maart 1980 Sebastiaan Peters en Peter de Vries

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Weer een keer terug naar de laatste dagen van Radio Caroline, Maandag 17 Maart 1980. Het was de dag van de bemanningswissel ( of om met de wokepeople te spreken "bemensingswissel") Peter de Vries en Hugo de Groot gaan van boord en worden vervangen door Hans Verlaan. Volgens mij is dat ook de reden dat er in deze opname verschillende keren geen nieuws is op het hele uur.

Morgen 43 jaar geleden uitgezonden

Radio Caroline - 17 Maart 1980  14-16 uur "19 tig show" - Sebastiaan Peters en 1600-1712 uur " - Gangboord (Dank aan Harm Koenders voor de digitalisatie)

https://pixeldrain.com/u/DkZPb21u

Groet

Henk Kruize

MA lay out 05.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht
50 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

Het was de dag van de bemanningswissel ( of om met de wokepeople te spreken "bemensingswissel")

In dit geval geen punt, want volgens mij was het aan boord van die zeezenders voor zeker 95% een mannenwereld. :cool:

Dat plaatje is van de Mi Amigo, naar ik aanneem?

Geplaatst

Is dit Hans Verlaan van de Free Radio Campaign (FRC), of vergis ik me in de naam Henk?

Groet,

Wim

Geplaatst
10 minuten geleden zei Sapuripong:

Is dit Hans Verlaan van de Free Radio Campaign (FRC), of vergis ik me in de naam Henk?

Groet,

Wim

Die heet toch Hans Verbaan?

Geplaatst
1 minuut geleden zei thijs5326:

1 minuut geleden zei thijs5326:

Ja, inderdaad! Daar was ik dus mee in de war.....

Dankjewel Thijs!

Geplaatst
  • Auteur
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Will Stevens:

Dat plaatje is van de Mi Amigo, naar ik aanneem?

Inderdaad Wil, het is het originele verbouw plan van de MV Olga in de MV Bon Jour, de latere MV Mi Amigo

Leuk om te zien waar de studio en zenderkamer moesten komen dat die werden omschreven als "Room for special service"  :)  In het ruim werden de zenderkamer, DJ hutten en discotheek gebouwd en er kwam een complete bovenbouw op met o.a. studio, messroom, kombuis, sanitaire voorzieningen etc.

Groet

Henk Kruize

Geplaatst

Het is interessant dat een andere aanbesteding was gepland, maar niet kwam opdagen. Voor de Engelse dienst waren er alleen Stevie Gordon, Tom Anderson en Nick Richards toen Tom Hardy met Peter en Hugo op de tender vertrok. Peter Phillips vertelde me dat hij op dit moment naar het station ging en op de volgende tender had moeten zitten. Natuurlijk was het te laat toen de problemen begonnen.

Geplaatst
  • Populair bericht

Peter de Vries zat al aan boord in januari toen Hugo de Groot arriveerde op de Mi Amigo. Tijdens die tender waren ook Ben Bode en Danny Vuylsteke meegekomen. Ben Bode ontslag Peter Vries ter plekke, Danny Vuylsteke  haalde Peter over om voor een aardige vergoeding nog een week te blijven om Hugo in te werken. De vervanging duurde dus tot half maart. Peter was daar not amused over. Hans kreeg niet de 'inwerk tijd' die Hugo wel kreeg. Er stond nog een tender gepland om Kees Borrel naar de MV te brengen, maar de storm verhinderde dat en toen die was gaan liggen deed het er niet meer toe.

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.