Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Al langere tijd op de vlucht voor dat hieperdepieper Hollandsegeluid van NPO Radio 5?

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Ooit, 2005 als ik me niet vergis, voelde menig 70er zich thuis bij Radio 5 Nostalgia. Ga maar na, waar hoorde je anders de crooners, instrumentals en melodieuze oldies op een rustige manier gepresenteerd door bijv mensen als Mouwe en Steenman. Anno nu is NPO Radio 5 verworden tot een NPO versie van dat Randstedelijke Radio 10. De crooners hoor je al lang niet meer, de "deejays" hanteren nu ook dat standje turbo toontje. Zelfs Bart van Leeuwen herken je niet weer in zijn huidige programma, presenteert of de duvel er achter aan zit. Man man , wat'n opgenaaide boudel. Maar Luu er is hoop. Het goede nieuws komt uit Vlaanderen, Brugge en Oostende wel te verstaan. Noordzee Gold en VBRO Evergreen zijn heerlijke onthaaste stations zonder hieperdepieper deejays maar met een gezonde inhoud voor 70ers die graag naar de boven omschreven muziek luisteren. Noordzee Gold hoorde ik zelfs vanochtend Dorus draaien. Dorus u weet wel van "meneer Cor Steyn". VBRO schaamt zich niet voor Dean Martin en soortgelijken. Dump Radio 5, zij hebben  lak aan 70ers en her tune bij Noordzee Gold en VBRO Evergreen. 

Zie hier:

https://www.radionoordzee105.be/gold/

https://vbroevergreen.be/

Let wel even op dat je bij de juiste uitkomt, dus bij Noordzee moet het Gold zijn  en bij VBRO moet het Evergreen zijn.

Trouwens....VBRO werd opgericht door wijlen Norbert. Hij was in 1974 ook één van de eerste stemmen op Radio Mi Amigo.

Geplaatst
10 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Ooit, 2005 als ik me niet vergis, voelde menig 70er zich thuis bij Radio 5 Nostalgia. Ga maar na, waar hoorde je anders de crooners, instrumentals en melodieuze oldies op een rustige manier gepresenteerd door bijv mensen als Mouwe en Steenman. Anno nu is NPO Radio 5 verworden tot een NPO versie van dat Randstedelijke Radio 10. De crooners hoor je al lang niet meer, de "deejays" hanteren nu ook dat standje turbo toontje. Zelfs Bart van Leeuwen herken je niet weer in zijn huidige programma, presenteert of de duvel er achter aan zit. Man man , wat'n opgenaaide boudel. Maar Luu er is hoop. Het goede nieuws komt uit Vlaanderen, Brugge en Oostende wel te verstaan. Noordzee Gold en VBRO Evergreen zijn heerlijke onthaaste stations zonder hieperdepieper deejays maar met een gezonde inhoud voor 70ers die graag naar de boven omschreven muziek luisteren. Noordzee Gold hoorde ik zelfs vanochtend Dorus draaien. Dorus u weet wel van "meneer Cor Steyn". VBRO schaamt zich niet voor Dean Martin en soortgelijken. Dump Radio 5, zij hebben  lak aan 70ers en her tune bij Noordzee Gold en VBRO Evergreen. 

Zie hier:

https://www.radionoordzee105.be/gold/

https://vbroevergreen.be/

Let wel even op dat je bij de juiste uitkomt, dus bij Noordzee moet het Gold zijn  en bij VBRO moet het Evergreen zijn.

Trouwens....VBRO werd opgericht door wijlen Norbert. Hij was in 1974 ook één van de eerste stemmen op Radio Mi Amigo.

De nationale vergunning voor vbro werd overgenomen door BNL in 2020 maar ging kort daarop failliet. Maar vbro had nog een aantal lokale vergunningen en de laatste tijd krijgen die nu allemaal een aparte naam: vbro, vbro 2, vbro evergreen, vbro west, Vbro plus en allemaal een aparte muziekstream. Hier aan zee heb je ook Kompas Classics (radiokompas.eu) en daar komt Adriaan van Landschoot op bezoek op 18 juni bij Vrienden van de radio (9-12u)

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.