Spring naar bijdragen

Geschiedenis van Mi Amigo


FrankV

Aanbevolen berichten

Op 21-7-2023 om 16:17 zei FrankV:

Hallo,

 

In september 1999 was het exact 20 jaar geleden dat de laatste uitzending van Mi Amigo in de lucht ging vanaf de Magdalena. Naar aanleiding daarvan maakte de Belgische kabelradio Magdalena een 7-delige reeks over de geschiedenis van Mi Amigo, elke weekdag van 19u tot 20u. De reeks werd geproduced en gepresenteerd door de vakman Serge Van Gisteren. Er kwam zodanig veel positieve reactie op de reeks dat er ook nog een achtste aflevering kwam.

 

Alle afleveringen nam ik destijds op op VHS video in Long Play, zo kon je tot 8 uren opnemen in hifi kwaliteit. Bij het afspelen om de zaken te digitaliseren blijkt dat tot 6u30-7u vrij goed te lukken, maar het laatste uur (vanaf het begin van de Magdalena) blijkt helaas zeer gestoord. Door het continu wegvallen van de synchro valt ook continu het geluid weg, zowel het mono als het hifi geluid. Diverse pogingen en trucken brengen helaas geen oplossing. Daarom heb ik de opnames in twee files aangemaakt.

 

De eerste valt mee, soms kortstondige onderbrekingen in het geluid. Deze loopt tot het begin van Mi Amigo vanaf de Magdalena (1 juli 1979): Please login or register to see this link.

 

De tweede is een ramp, praktisch continu wegvallen van het geluid. Ik heb de muziek opnieuw gemonteerd zoals in de originele montage en de allerslechtste stukken compleet geknipt. Ik zou die tweede misschien beter NIET plaatsen, maar voor de mensen met stalen zenuwen is die misschien nog te beluisteren. Uiteraard hou ik me sterk aanbevolen mocht iemand dit laatste uur in een betere kwaliteit hebben opgenomen!!! : Please login or register to see this link.

 

Hopelijk maakt het eerste deel toch nog veel goed voor de meesten, sri voor deel 2.

 

Mvg, Frank

 

 

 Bedankt,Frank voor deze mooie opnames.

 

Frank

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.