Spring naar bijdragen

34 Years Ago Today


Drumbeat

Aanbevolen berichten

Radio Caroline maakte een comeback vanaf de Ross Revenge na het zinken van de Mi Amigo, maar toch gaven de Caroline programma's vanaf de Ross me niet de "kick" als die ik in de periode 1972-1980 kreeg toen ze van de Mi Amigo uitzonden. Natuurlijk was het lekker luisteren naar o.a. Johnny Lewis (Stephen Bishop in de Mi Amigo tijd), Peter Philips, het was prachtige radio, maar... hoe moet ik het zeggen? Het miste de "spanning" van de Mi Amigo tijd, misschien komt het doordat we dachten dat de Mi Amigo na elke storm naar de armen van Koning Neptunes kon gaan? Of was het dat de programma's van Caroline, vanaf 1985, professioneler waren?? Misschien hebben jullie hier ook een mening over?

Kijk, de Mi Amigo heeft het niet overleefd, maar misschien is het zeemansgraf van het schip beter dan terecht komen bij de scheepssloper, maar toch had dat schip meer magie dan de Ross, althans volgens mijn kijk.

Uiteraard is het heel mooi dat het schip, de Ross, nog bestaat en er nog altijd programma's van het schip komen. Maar, de huidige programma's van Radio Caroline North zijn heel leuk om naar te luisteren en ik schakel ook altijd (via internet) in, maar de huidige (voormalige Monique/819) studio heeft helemaal niets, maar dan ook niets met het zeezender verleden te maken. Misschien zou het leuk zijn om nog eens de oude Caroline studio met het oude Gates Dualux mengpaneel te gebruiken en een weekeindje in old-fashioned mono te gaan.... dat heeft geschiedenis, verleden etc...

Al met al, na 19 Augustus dacht ik dan ook echt dat het afgelopen was met Caroline... en, heel verassend, waren ze in Oktober weer terug en in 1990 waren er zelfs leuke programma's met o.a. Rico, Andy Bradgate, Caroline Martin, Neil Gates..

Toch wil ik de Ross koesteren want het is het enigste ECHTE radio zendschip dat nog bestaat, de Jenny Baynton in Nederland is ook een zendschip, maar is nooit actief geweest in de zeezender periode en ligt haar potentieel meer bij het "oud lichtschip" dan "oud zendschip". Over de "Norderney" spreken we niet, dat is alleen nog maar een stalen omhulsel waar nog de woorden "Veronica" op staat, meer niet.

 

Ook neem ik mijn petje af voor Peter Moore die het hele Caroline zaakje toch maar in leven houd, na de stranding van de Ross in 1991 gaf eigenlijk niemand nog 1 cent voor het schip en station.

 

Groet

Henk Kruize

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:

maar toch gaven de Caroline programma's vanaf de Ross me niet de "kick" als die ik in de periode 1972-1980 kreeg toen ze van de Mi Amigo uitzonden.

 

Wel nog de periode 1983/1984, Caroline Overdrive en af een toe nog een dj die een beetje alternatieve muziek bracht, meestal later in de avond.

 

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Of was het dat de programma's van Caroline, vanaf 1985, professioneler waren??

 

Dat hing een beetje van de dj af, maar het album format was opgedoekt en Peter Philips bracht wat mij betreft helaas het slechte kiddie format.

 

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Kijk, de Mi Amigo heeft het niet overleefd, maar misschien is het zeemansgraf van het schip beter dan terecht komen bij de scheepssloper, maar toch had dat schip meer magie dan de Ross, althans volgens mijn kijk.

 

Achteraf het 'mooiste' wat kon gebeuren.

 

1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Maar, de huidige programma's van Radio Caroline North zijn heel leuk om naar te luisteren

 

Zou ik vroeger denk wel leuk gevonden hebben, maar nu vind ik het een beetje kinderachtig gedoe, met tegenwoordig meestal een b team van dj's en vaak dezelfde plaatjes, in de verste verte lijkt het niet op het originele Radio Caroline North, wat een hip radio station was in de sixties.

 

 

 

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.