Spring naar bijdragen

Het nieuwe boek over Boudewijn de Groot


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik ben begonnen met het schitterende nieuwe boek over Boudewijn de Groot waarin hij alle liedjes uit zijn oeuvre bespreekt. Het is geschreven door Peter Voskuil

en ik kan het iedereen aanbevelen.

In de inleiding vertelt hij dat hij het vooral moet hebben van zijn geheugen, omdat platenmaatschappij Phonogram destijds het 

archief gewoon weggekieperd heeft.

Ik kan me herinneren dat Juul ooit vertelde dat zijn vrouw bij CNR werkte en dat ook die het archief weggegooid hadden.

En dan denk ik, is dat niet heel erg Nederlands, het zo omgaan met cultureel erfgoed? 

Ik heb de indruk dat ze dat in Engelse studio s toch anders doen.

 

Ook vind ik het interessant dat Boudewijn vertelt dat bij Phonogram in de studio een bordje hing met "niet in het rood"

Dat was in de studio waar de Golden earrings opnamen anders, die ging lekker in het rood.

Boudewijn heeft de indruk dat zijn platen daardoor altijd zachter klonken op de radio dan niet Phonogram platen. 

 

Wim de Lang 

bewerkt door wim1958
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Wim. Gelukkig heeft m'n vrouw alle dia's van Andree van Duin kunnen redden. Die heeft André nu.

Dat was toen Herman Heinsbroek (ARCADE)  CNR overnam.

Maar bij Phonogram - Baarn  stond op enig moment een container op straat met alle originele hoezen van hun materiaal.

 

Ik heb wel bijna alle teksten van Bo in een boekje van Lennart Nijgh. Is ie denk ik vergeten. Ik ga 'em wel even mailen.

 

 

Maar bij de TROS was het hetzelfde. En over Veronica - zeezender maar niet te spreken het is dat Ad en ik zelf zoveel bewaard hebben......Maar als we het niet bij B&G onder hadden gebracht was het uiteindelijk ook "weg".

 

Juul

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.