Spring naar bijdragen

29 oktober 1988, 35 jaar geleden vanaf de Noordzee


Roel Dickse

Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Gerard van den Ende:

Roel,

 

Dit moet zijn Ad Roberts met het discoprogramma The revenge.

Het is zeer moeilijk te volgen vanwege de sterke interferentie van een andere zender. Als dan Radio 558 ook nog even wegvalt hoor je alleen nog maar die "stoorzender".

dit is inderdaad Ad Roberts. Weet Roel waar dit opgenomen is van de radio?

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sapuripong:

Deze opnamen heb ik gemaakt in Harderwijk.

 

Groet,

 

Wim

Wim,

 

Jammer dat de ontvangst van Radio 558 destijds in de avonduren zo beroerd was bij jou in Harderwijk.

Gelukkig voor hen was dat dit nog maar van korte duur zou zijn en dat ze gingen verhuizen naar de 819 meter.

 

Gerard

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in Geldrop scheelde het niet zo veel, 558 en 819 gaven op mijn Kenwood R1000 in 1988 een goed signaal. De ontvanger was gekoppeld aan een 25 meter langdraad antenne met gevoeligheid op Oost-West. Finetuning deed ik met een pi-filter dat ik had gemaakt van een Amroh 402 spoel en een 500pF afstem condensator. Ook gebruikte ik een goede aardleiding, een 7 meter lange koperen pijp die in de grond zit tot het grondwater.

Ook nu is er nog goede AM ontvangst hier, ondanks dat mijn buurman zijn dak vol heeft liggen met zonnepanelen, met op sommige plekken op de AM toch wat man-made-interference. Klotedingen, die schakelende voedingen..

 

Groet

Henk Kruize

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.