Spring naar bijdragen

Felix Meurders - De rock en roll methode


Vincent

Aanbevolen berichten

6 hours ago, Vincent said:

Uit de map 'nog uit te zoeken' twee programma's met De rock en roll methode. Wie kan/wil deze dateren?

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

 

Datum is mij onbekend Maar afl 1000 gaat vanaf 40 minuten over in aflevering van Poster Geschiedenis van de popmuziek nummer 13

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei RobH:

Datum is mij onbekend Maar afl 1000 gaat vanaf 40 minuten over in aflevering van Poster Geschiedenis van de popmuziek nummer 13

Rob,

 

Toevallig net uitgezocht via de Radiopedia pagina. Datum van de Poster uitzending is donderdag 27 maart 1980. De opname hier start vanaf 41 min 18 sec tot het einde tape. Dat wordt:

TROS Hilversum 3 19800327 1940-2000 Klaas Vaak Poster

 

Helaas is van Felix geen nadere gegevens bekend. Mogelijk is deze van 7 maart 1980, omdat van deze dag ook een opname bewaard is gebleven en deze het dichts in de buurt zit van de Poster-opname. Maar ik kan dat niet controleren, want ik ben geen liefhebber van dit programma en heb deze dus ook niet bewaard. Wellicht kan iemand anders dit bevestigen.

 

Op 25-5-2024 om 17:27 zei Vincent:

Uit de map 'nog uit te zoeken' twee programma's met De rock en roll methode. Wie kan/wil deze dateren?

Please login or register to see this link.

 

Vincent,

 

In mijn gegevens heb ik bij een opname van dit programma van Felix van 14 mei 1977 staan aflevering 82.

Als ik dan 8 weken ga terug rekenen om bij nummer 74 uit te komen dan kom ik uit op 19 maart 1977. En dan van uitgaan dat er geen uitzendingen tussenuit zijn gevallen. In de opname zelf hoor ik geen aanwijzingen behalve dat het destijds tussen 18 en 19 uur werd uitgezonden. Samenvattend: 

NOS Hilversum 3 19770319 1800-1900 Felix Meurders De rock 'n' roll methode afl. 74

 

Gerard

bewerkt door Gerard van den Ende
Aanvulling datum
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-5-2024 om 09:56 zei Vincent:

Rob, Gerard, bedankt. Het is overigens geen aflevering 1000 maar 000, onbekend. Ik heb hem losgeknipt:

 

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.


 

Aangezien van Poster de (ongeveer) eerste 40 minuten missen en Felix en (daarna) Tom Mulder op dezelfde tape staan, neem ik aan dat Felix over Tom heen is opgenomen, dus (op zijn minst) vijf dagen na 27 maart 1980?

 

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-5-2024 om 23:55 zei Gerard van den Ende:

Vincent,

 

De eerste opname is van zaterdag 11 december 1976. Felix hintte dat het vlak na de Sint was. 

 

 

Gerard


Dat is dan de oudste mij bekende R&R Methode.
Ik zie dat het afl 61 is.
Zoals we weten had Felix in maart nog een gewoon NOS-maal (willekeurige plaatjes) op zaterdag tussen 6 en 7. Ik heb in gidsen in '74  en '75 niks kunnen vinden over eerdere R&R Methodes. Misschien dat de vrijdagse Meurders Methode (tussen september '73 en oktober 1974 tussen 2 en 3 bij de NOS) een rock 'n' roll programma was? Het vrijdagse Felix-uur was tussen okt '72 en okt '73 i.i.g. als ondertitel 'Het Europees Popparlement'. Een voorloper op de Europarade van de TROS?
Vanaf oktober 1974 is de Meurders Methode een VARA-programma op dinsdag van 2 tot 4, dus toen sowieso geen rock'n' rollprogramma meer.
Ik sta open voor info (of nog liever: opnames!).

Edwin

 

 

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag iedereen 

Al sinds de beginjaren '60 luisterde ik, als Belg zijnde 😉, naar Nederlandse (muziek) radioprogramma's. Groot is nu mijn verbazing als ik hier lees over "De Rock & Roll Methode" .... ik ken dit helemaal niet 🤔. Heb dus echt wat gemist. Gelukkig heb ik er hier een paar gevonden waar ik kan naar luisteren. Ik heb nu wel een vraagje. ... In aflevering 103 is het 2de gedeelte van de "Rock 100" te beluisteren. Er wordt ook medegedeeld dat het 1ste gedeelte, niet de week er voor, maar twee weken er voor werd uitgezonden wegens ziekte van de presentators. 

Nu is mijn vraag, heeft er iemand dit eerste gedeelte en kan er mij misschien ook iemand de andere afleveringen nadien bezorgen (die de rest van deze Rock100 bevatten, ik veronderstel dus 104 t/m 107 ? ) 

Alvast erg bedankt !!!!! Zou me heel veel plezier doen

Groetjes uit een uitgeregend Belgenland 😉 

bewerkt door Ivanhoe
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei RobH:

 

Dit is eeen vervolgaflevering staat op you tube

Goedemorgen

Bedankt Rob !!!!! Dit maakt mijn zondag pas goed !!!!

Ga er van genieten... It's Only rock N' Roll but I Like It 🙂 

Vriendelijke groeten

Ivan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil eerst en vooral Rob nog is bedanken voor de tip.

Heb ondertussen al een paar uurtjes aan't zoeken geweest op You Tube en er zijn idd heel wat afleveringen van de "Rock and Roll Methode" te vinden.

Spijtig genoeg heeft onze vriend "Murphy" weer toegeslagen 🙂 

Buiten de aflevering die Rob hier plaatste, zijn er geen bij van de bewuste "Top 100".....

Ben er ondertussen al uit dat het gaat over 5 afleveringen.

Vincent zette hier de link voor aflevering 103 = aflevering 2 van de Top 100 

Rob die van 105 = 4 van de Top 100

Blijf ik dus op zoek naar de afleveringen 1, 3 en 5

Mocht er mij iemand kunnen helpen.... mijn eeuwige dank nu al 🙂 

Met vriendelijke groeten

Ivan

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Ivanhoe:

Vincent zette hier de link voor aflevering 103 = aflevering 2 van de Top 100 

Rob die van 105 (106)= 4 (5) van de Top 100

Blijf ik dus op zoek naar de afleveringen 1, 3 en 5 (4)

Mocht er mij iemand kunnen helpen.... mijn eeuwige dank nu al 🙂 

Met vriendelijke groeten

Ivan

Dat je de juiste afleveringen zoekt Ivan! Ik heb ook (nog) niets gevonden.

groet, Hans

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6464
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Zon
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.