Geplaatst 25 juli25 jul Heeft toevallig iemand de (vroege) tune van 'Op Losse Groeven' uit begin jaren 70 in MP3 formaat?Is deze ooit voor dit programma gemaakt? Of was dit uit een bestaande song.....
Geplaatst 25 juli25 jul De tune was van het programma 'Op volle toeren', een iets ander arrangement van het nummer 'Daar bij die molen' van Willy Derby...
Geplaatst 25 juli25 jul 2 uur geleden zei arno:Heeft toevallig iemand de (vroege) tune van 'Op Losse Groeven' uit begin jaren 70 in MP3 formaat?Is deze ooit voor dit programma gemaakt? Of was dit uit een bestaande song.....Was een bewerking van het lied " Komt Vrienden In Den Ronde" als ik me niet vergis.
Geplaatst 26 juli26 jul Auteur Dank voor je reactie, Henk....even gecheckt, het is inderdaad een bewerking van dat oude volksliedje. Nooit geweten en zonder jouw reactie waarschijnlijk nooit achter gekomen.....een vraag die ik daarbij nog steeds heb of het speciaal voor 'Op Losse Groeven' als begintune bewerkt is (daar lijkt het overiges wel op....het klinkt als zo'n heerlijke oudewetse TROS-tune) of dat het toch al bestond en voor dit programma ingezet is.
Geplaatst 26 juli26 jul De tune is speciaal gecomponeerd/gearrangeerd door Cees Smal en uitgevoerd door zijn orkest. Zijn vrouw zong er ook nog in mee (Letty de Jong).
Geplaatst 27 juli27 jul Auteur Dat deze tune speciaal gecomponeerd en gearrangeerd is voor 'Op Losse Groeven' vermoedde ik al.....fijn om te weten dat Cees Smal en Letty de Jong bij betrokken zijn geweest. Dank voor je reactie, Maarten. De TROS heeft ooit een album uitgegeven met TV-Tunes maar daar staat deze helaas niet op....en volgens mij is het bij deze ene Tunes-LP gebleven. https://www.discogs.com/release/5500776-Various-Tros-TV-Tunes?srsltid=AfmBOoobLMamILzzsYGGtN7r_zgOLB4IDwx-HbqNcx9Bzf-5kIYwbYQ-
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.