Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio City 27 Juli 1966 09:41-10:03 uur Alan Clarck, Ian Mcrae (news), Tom Edwards

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

Jeugdidolen, we hebben ze allemaal, voor mij is dat sinds 1966 Francoise Hardy. Ik was 11 jaar in 1966 en ik mocht elke Woensdagmiddag als we vrij waren van school met mijn moeder mee naar de markt en daarna naar platenzaak "Foole" waar ik dan een plaatje uit de Top 40 mocht kopen. Nu had "Foole" twee keer per jaar uitverkoop van de plaatjes die overbleven waren uit de Top 40 of die de lijst nooit hadden gehaald. De plaatjes zaten dan in een grote bak en kosten 1 Gulden, 10 Gulden bijeen gespaard en dan kon ik 10 plaatjes kopen... menige Boomer kan zich dit nog goed herinneren.

Tijdens zo'n uitverkoop vond ik een plaatje met een foto van een heel mooi meisje op de hoes, een zangeres waar ik nog nooit van gehoord had, Francoise Hardy, maar ik nam het plaatje toch mee, 1 Gulden was het wel waard. Toen ik het thuis afluisterde was ik helemaal verkocht aan de mooie, zachte lieve stem van Francoise en vanaf die tijd als 11 jarige tot nu als 70 jarige ben ik altijd fan gebleven van Francoise.

Vanaf 1966 was mijn slaapkamer "behangen" met foto's van de Stones, Beatles, Kinks etc maar daar zaten ook leuke foto's bij van Francoise, allemaal uitgeknipt van Muziek Parade en Muziek Express... Totdat het noodlot toe sloeg... in 1967 besloten mijn ouders mijn slaapkamer opnieuw te behangen... en..triest.. weg waren al mijn foto's!!!! Is later, tot boosheid van mijn ouders, wel weer goed gekomen want ik knipte en plakte weer opnieuw foto's uit beide bladen, op het nieuwe behang..... Sweet revenge!!!!!

Daarom een opname van Radio City waar "La maison" van Francoise in gespeeld wordt.... je hoort het op 11:50 minuten... :)

Ga weer heerlijk weg zwijmelen bij haar lieve stem..... Wordt ik dan toch een sentimentele ouwe vent???? :)

Radio City - 27 Juli 1966 - 09:41-10:03 - Alan Clarck, Ian Mcrea, Tom Edwards (opname die ik in 1973 van Jozef Segers als kopie heb gekregen)

pixeldrain
No image preview

13 60-10 06 660727 0941-1003 AlanClark-TomEdwards.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Fijne Zondag

Henk Kruize

O ja, het was dit plaatje wat altijd nog in mijn archief zit.

hoes - francoise-hardy-la-maison-ou-jai-grandi-disque-vogue.jpg

Geplaatst
  • Populair bericht

Toen Francoise Hardy slaagde voor haar schoolexamen vroeg haar vader aan haar moeder (ze waren gescheiden) welk cadeau hij haar het beste kon geven. Volgens haar moeder zou ze graag een gitaar willen hebben. Aldus geschiedde, en Francoise zette zo haar eerste stappen op muziekgebied. Ze kreeg later een platencontract en groeide uit tot een van de populairste zangeressen van Frankrijk (en van Henk Kruize...), mede vanwege haar frisse en vlotte uitstraling. Ze droeg bijna altijd een leren jack, wat haar ook 'stoer' maakte. Ze overleed vorig jaar op 80-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker.

Piet (die onlangs aandacht aan Francoise heeft besteed in zijn radioprogramma BO Boomers op lokale omroep BO (Bollenstreek Omroep)).

bewerkt door Piet van der Vooren

Geplaatst
8 hours ago, Henk-Anna Loog said:

Jeugdidolen, we hebben ze allemaal, voor mij is dat sinds 1966 Francoise Hardy. Ik was 11 jaar in 1966 en ik mocht elke Woensdagmiddag als we vrij waren van school met mijn moeder mee naar de markt en daarna naar platenzaak "Foole" waar ik dan een plaatje uit de Top 40 mocht kopen. Nu had "Foole" twee keer per jaar uitverkoop van de plaatjes die overbleven waren uit de Top 40 of die de lijst nooit hadden gehaald. De plaatjes zaten dan in een grote bak en kosten 1 Gulden, 10 Gulden bijeen gespaard en dan kon ik 10 plaatjes kopen... menige Boomer kan zich dit nog goed herinneren.

Tijdens zo'n uitverkoop vond ik een plaatje met een foto van een heel mooi meisje op de hoes, een zangeres waar ik nog nooit van gehoord had, Francoise Hardy, maar ik nam het plaatje toch mee, 1 Gulden was het wel waard. Toen ik het thuis afluisterde was ik helemaal verkocht aan de mooie, zachte lieve stem van Francoise en vanaf die tijd als 11 jarige tot nu als 70 jarige ben ik altijd fan gebleven van Francoise.

Vanaf 1966 was mijn slaapkamer "behangen" met foto's van de Stones, Beatles, Kinks etc maar daar zaten ook leuke foto's bij van Francoise, allemaal uitgeknipt van Muziek Parade en Muziek Express... Totdat het noodlot toe sloeg... in 1967 besloten mijn ouders mijn slaapkamer opnieuw te behangen... en..triest.. weg waren al mijn foto's!!!! Is later, tot boosheid van mijn ouders, wel weer goed gekomen want ik knipte en plakte weer opnieuw foto's uit beide bladen, op het nieuwe behang..... Sweet revenge!!!!!

Daarom een opname van Radio City waar "La maison" van Francoise in gespeeld wordt.... je hoort het op 11:50 minuten... :)

Ga weer heerlijk weg zwijmelen bij haar lieve stem..... Wordt ik dan toch een sentimentele ouwe vent???? :)

Radio City - 27 Juli 1966 - 09:41-10:03 - Alan Clarck, Ian Mcrea, Tom Edwards (opname die ik in 1973 van Jozef Segers als kopie heb gekregen)

pixeldrain
No image preview

13 60-10 06 660727 0941-1003 AlanClark-TomEdwards.mp3

This file has been shared with you on pixeldrain

Fijne Zondag

Henk Kruize

O ja, het was dit plaatje wat altijd nog in mijn archief zit.

hoes - francoise-hardy-la-maison-ou-jai-grandi-disque-vogue.jpg

Beste Henk,

Are you sure of the date? I already have this as Friday 29th July 1966. So I checked Jan-Fre's Index and he has it logged as Friday 29th July. Comments

Mvg,

John C

Geplaatst
Op 10-8-2025 om 18:47 zei JOCOOLE:

Beste Henk,

Are you sure of the date? I already have this as Friday 29th July 1966. So I checked Jan-Fre's Index and he has it logged as Friday 29th July. Comments

Mvg,

John C

England - Portugal won 2-1 last night. That was on July 26, 1966.
That means the recording is from July 27, 1966. The news is in the recording. 
So there are more facts to confirm this.

bewerkt door Hans Hendriks

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.