Geplaatst 18 oktober18 okt Populair bericht Ook vandaag weer wat Zeezender mp3 CD-R's overgezet en dan kom je soms leuke opnames tegen, zoals volgende opname die ik in 2003 via Oldies45 verkreeg. "Snap, Crackle and Pop", live vanaf de Jeanine met Dave Owen. Het programma is in de studio aan boord van de Jeanine opgenomen, maar het leuke eraan is dat het vanaf het P.F.L. (Pre fader listening") kanaal is opgenomen. Je hoort dus elke keer het scherpstellen van de volgende plaat. Leuk om te horen....Radio Atlantis - 3 Augustus 1974 - live- Dave Owen - Snap, Crackle and Poppixeldrain24 740803 0648-0710 DaveOwen VoorAfLuistering.mp3This file has been shared with you on pixeldrainFijne ZaterdagHenk KruizeFoto: een bijna identiek Rodec CU888 mengpaneel zoals gebruikt aan boord van de Jeanine en de landstudio's in Oostburg. De CU888 is "net een tikkie anders".
Geplaatst 18 oktober18 okt Dat scherpstellen van de plaat geschiedde heel eenvoudig, namelijk door middel van vilten slipmatten op de draaitafels. En dan vasthouden totdat de plaat gestart moest worden.Piet.
Geplaatst 18 oktober18 okt Auteur 32 minuten geleden zei Piet van der Vooren:draaitafelsWaren dat soms Micro-Seiki draaifels? Ik kan daar geen verdere gegevens over vinden. Weet jij er soms nog meer over?Henk Kruize
Geplaatst 18 oktober18 okt Het merk draaitafels kan ik me niet meer herinneren. Wel dat er Shure-elementen in zaten.Piet.
Geplaatst 19 oktober19 okt Auteur 21 uur geleden zei Piet van der Vooren:Het merk draaitafels kan ik me niet meer herinnerenMisschien is er iemand van de forumleden die het merk en type weet van de draaifels aan boord van de Jeanine. Zie deze foto (co=Debbie England????). Ook zie de flyer van Adriaan hier wat beter.Henk Kruize
Geplaatst 19 oktober19 okt Ik begin een beetje te neigen naar Garrard type 770, Henk. Maar pin me er niet op vast.Piet.
Geplaatst 19 oktober19 okt Auteur 10 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Garrard type 770,Nee, die ziet er heel anders uit, maar.... we zoeken verder. Het lijkt me leuk een leuke lijst te maken met de gebruikte studio apparatuur aan boord van diverse zendschepen, dus alle input is welkom.Foto (stiekem van internet geplukt) = Garrard 770Fijne Zondag
Geplaatst 19 oktober19 okt 3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Misschien is er iemand van de forumleden die het merk en type weet van de draaifels aan boord van de Jeanine'' 2 Micro- Seiki belt drive turntables ( which had been selected for their fast start time) with Micro -Seiki arms'' ( Bron Andy Anderson)https://www.offshoreradio.co.uk/atlant4.htm
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.