Geplaatst 28 oktober28 okt Populair bericht Als eerste van de zogenaamde ''container-cassettes'' van mijn buurman Peter een stukje Top 40 van 24 Augustus 1980 van de A-zijde van een C60 cassette van het (waardeloze?) merk Seiko Benray.4 X vastgelopen, dus dat wordt lachen met de rest (100+ stuks). B-zijde doe ik spoedig (lijkt ergens lente 1981 te zijn)Op 8 (de hoogste nieuwe) het ijzersterke Gary Numan met I die You die, later door Diablo gesampled op Dream Away (zie Clubland 23).Veel platen die ook rond deze tijd in de NL top 40 stonden, maar ook een paar niet. pixeldrainBBC R1 24 Aug 1980 Top40 Nrs 14-5.mp3This file has been shared with you on pixeldrain
Geplaatst 29 oktober29 okt Auteur B-zijde een grote vastlopende puinhoop helaas, dus cassette de vuilnisbak in.
Geplaatst 29 oktober29 okt Da's jammer, Omni. Als een cassette niet goed wil open probeer ik de twee spoelen met tape nog wel 's over te zetten in een andere cassette. Ik heb bij de bandjesfabriek wat "onderdelen" daarvoor aangeschaft : https://www.debandjesfabriek.nl/shop/scrap-loop-tapes-10-stuks/Ik heb daar ook wel 's één van m'n eigen (TDK bijvoorbeeld) cassettes voor gebruikt.Het kan ook zijn dat de band wat "plakt", dat kan door vocht komen. Daartoe heb ik een fruitdroger aangeschaft waar ik de cassette dan een tijdje in "droog".
Geplaatst 30 oktober30 okt Mijn ervaring is juist dat de goedkope cassettes uit die periode, low noise bruine tape, nu nog het beste klinken. De ferro's bijvoorbeeld (vooral bij Philips) 'piepen' door het schuren van de uitgedroogde tape over de kop. Bij de chome varianten van BASF en AGFA heb ik het idee dat ze wat doffer gaan klinken met de tijd. TDK en Maxell hebben dat weer niet en klinken net zo als toe het werd opgenomen en spelen probleemloos af.De problemen bij de goedkope cassettes zit hem meestal in de behuizing. Ik 'bouw' ze bijna standaard altijd om naar de Maxell behuizing zoals hieronder. Deze heeft misschien wel de beste loopwerk van alle merken. Als het in de oude behuizing moeizaam gaat loopt hij zonder problemen met Maxell.Als je het wilt kan ik er wel twee in een luchtkussenenvelop opsturen.Als er gedroogd moet worden en je hebt geen fruitoven tot je beschikking, dan kan het wel deze kant op. Hoe? Leuke uitdaging!
Geplaatst 30 oktober30 okt Auteur OK, Vincent.Elke vastlopende cassette verzamel ik en als ik in het (neder)land ben stuur ik die naar je op voor "processing"!!Er zitten tussen de stapel cassettes ook een paar van Maxell, dus ik kan het ook zelf proberen. Bedankt voor de tip!PS "spaar" jij nog cassette sleeves? Ik kan ze op RTP niet terug vinden namelijk!!Omni.
Geplaatst 30 oktober30 okt Dat is prima, je hebt mijn adres (als het goed is).En nee, de sleeves hoef ik.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.