Geplaatst 3 november3 nov Ik kijk weer eens op de LPAM site n.a.v. een vraag van Vincent en nu valt mij op dat MCB uit Alphen aan den Rijn maar liefst 5 vergunningen heeft voor 846 kHz:Alphen aan den Rijn, Den Oever, Erica, Uden en Yerseke.https://babylona.home.xs4all.nl/pe9mj/indexLPAM.htmWordt er ook op 5 zenders uitgezonden?Of is het een soort van bezet houden zodat Alphen aan den Rijn op hoger vermogen kan worden gezet?Rink
Geplaatst 4 november4 nov Het lijken op plaatst bezet houden plekken, net als dat ik een (zeer) klein zendertje in Friesland aan heb staan.Dit ter voorkoming van dat iemand op 50 km afstand ook een vergunning aan gaat vragen en dan door jou uitzendgebied heen tettert.De oplossing van MCB is wel een prijzige bezigheid en je mag niet met meer vermogen werken dan toe is gestaan dan de 25 watt Carrier.Theo
Geplaatst 4 november4 nov Ik woon op ongeveer dezelfde afstand van Alphen aan den Rijn en van Wassenaar, maar het signaal van MCB op 846 kHz is altijd vele malen sterker dan de signalen vanuit Wassenaar. Dus...Piet.
Geplaatst 4 november4 nov Betere antenne? 😀Je weet vast wel, maar de beste antenne komt uit het stopcontact.Theo
Geplaatst 4 november4 nov Die zender kan ik prima mee krijgen van Den Haag tot Lelystad op de auto radio.
Geplaatst 4 november4 nov Populair bericht 1 uur geleden zei Theo PE1OPQ:stopcontact.Dat woord doet me terugdenken aan mijn tijd in 1970 op de 2e LTS in Eindhoven waar ze een poging deden om van mij een electromonteur te maken. We hadden een praktijkleraar, "Meneer Nota", een flink uit de kluiten gewassen kerel met handen als kolenschoppen en een stem die je oren deed tuiten. Wee je gebeente als we spraken over een "stopcontact", als je dat deed tijdens de praktijklessen dan maakte je kennis met de schoenpunt van een van de 2 voeten van "Meneer"Nota. M.a.w. hij schopte je flink tegen je achterste (dat kon toen nog) met de opmerking "Hoe vaak moet ik het nog zeggen..... het is een Wand Contact Doos....". Onvergetelijk!!!!GroetHenk Kruize
Geplaatst 16 november16 nov Dit is wel 'ietsje' meer dan 100 watt als het nog gewoon ruisvrij in de kop van NH binnen komt op 846 AM. 16 november16 nov bewerkt door radiofreak31
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.