Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Ik kijk weer eens op de LPAM site n.a.v. een vraag van Vincent en nu valt mij op dat MCB uit Alphen aan den Rijn maar liefst 5 vergunningen heeft voor 846 kHz:

Alphen aan den Rijn, Den Oever, Erica, Uden en Yerseke.

https://babylona.home.xs4all.nl/pe9mj/indexLPAM.htm

Wordt er ook op 5 zenders uitgezonden?

Of is het een soort van bezet houden zodat Alphen aan den Rijn op hoger vermogen kan worden gezet?

Rink

Geplaatst

Het lijken op plaatst bezet houden plekken, net als dat ik een (zeer) klein zendertje in Friesland aan heb staan.

Dit ter voorkoming van dat iemand op 50 km afstand ook een vergunning aan gaat vragen en dan door jou uitzendgebied heen tettert.

De oplossing van MCB is wel een prijzige bezigheid en je mag niet met meer vermogen werken dan toe is gestaan dan de 25 watt Carrier.

Theo

Geplaatst
  • Populair bericht
1 uur geleden zei Theo PE1OPQ:

stopcontact.

Dat woord doet me terugdenken aan mijn tijd in 1970 op de 2e LTS in Eindhoven waar ze een poging deden om van mij een electromonteur te maken. We hadden een praktijkleraar, "Meneer Nota", een flink uit de kluiten gewassen kerel met handen als kolenschoppen en een stem die je oren deed tuiten. Wee je gebeente als we spraken over een "stopcontact", als je dat deed tijdens de praktijklessen dan maakte je kennis met de schoenpunt van een van de 2 voeten van "Meneer"Nota. M.a.w. hij schopte je flink tegen je achterste (dat kon toen nog) met de opmerking "Hoe vaak moet ik het nog zeggen..... het is een Wand Contact Doos....". Onvergetelijk!!!!

Groet

Henk Kruize

• 2 weeks later...
Geplaatst

Dit is wel 'ietsje' meer dan 100 watt als het nog gewoon ruisvrij in de kop van NH binnen komt op 846 AM.

bewerkt door radiofreak31

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.