Geplaatst 10 november10 nov Populair bericht Bij het doorspitten van m'n verzameling DAT bandjes kam ik deze opname tegen.Radio 3 TROS 28-04-2001 09:58-13:04 Edwin Diergaarde, Dikvoormekaar, Daniël Dekker09:58 - 11:30 Edwin Diergaarde Gouden Uren11:30 - 12:00 Dikvoormekaar12:00 - 13:04 Daniël Dekker Mega Top 100 Vrijdagavond had ik m'n "audio-kerstboom" al aanstaan, tijdens het digitaal om zetten van DATjes. Evenals bij de oude analoge R2R tapes, nam ik soms op verschillende "snelheden" op de DAT bandjes op. Op samplefrequenties van 32, 44.1 en 48 kHz door elkaar. Bij het digitaliseren gaat het digitale signaal, dat uit de DAT recorder komt, naar de Behringer Ultramatch Pro, die er (in dit geval) een digitaal signaal met een samplefrequentie van 44.1 kHz van maakt. Dat gaat vervolgens (digitaal) de TASCAM DR-100 in, die het dan naar een .wav file op een SD schijfje schrijft.
Geplaatst 13 november13 nov Heerlijk hoe je ook je digitalisatieproces omschrijft, neemt ons een beetje mee in de moeite die je erin steekt, zeer gewaardeerd.Uit pure nieuwsgierigheid (Vaste leden hier zullen het vast allang weten), ongeveer hoeveel tapes omvat die DAT-verzameling van je? 😄
Geplaatst 13 november13 nov Auteur Populair bericht 43 minuten geleden zei Samba-boy:Uit pure nieuwsgierigheid (Vaste leden hier zullen het vast allang weten), ongeveer hoeveel tapes omvat die DAT-verzameling van je? 😄Ik ben een nogal slechte archivaris, eerlijk gezegd weet ik dat niet. Op zolder staan een paar kratjes met DAT tapes, in verschillende laden liggen allerlei DAT tapes, en hier en daar kom ik 'r ook nog wel 's tegen. Ik ben nu wel bezig om ze allemaal zoveel mogelijk in kaart te brengen en ook van een volgnummer te voorzien (als pensionado kun je daar tijd aan besteden 😉). En dan kom ik nog wel 's wat verrassingen tegen, zoals een aantal tapes met ieder ruim 6 uur Z100 uit New York. Maar ooit hoop ik het antwoord op je vraag te weten 🤔.
Geplaatst 13 november13 nov Populair bericht 1 uur geleden zei Ben:Ik ben een nogal slechte archivaris, eerlijk gezegd weet ik dat niet. Op zolder staan een paar kratjes met DAT tapes, in verschillende laden liggen allerlei DAT tapes, en hier en daar kom ik 'r ook nog wel 's tegen.Hee wat grappig, lotgenoten qua wijze van verzamelen hoor ik 😂 Alleen maar mooi (Zolang je de tijd en de wilskracht hebt om ooit weer die achterstand weg te werken), en zoals je al zegt, je komt daardoor de gekste verrassingen tegen. Een volgnummer is al-tijd het beste begin, want het is tenminste een begin. Dank voor je antwoord! ^^
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.